شناسهٔ خبر: 23607371 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

همزمان با دهه فجر؛

رقابت دو هزار دانش آموز همدانی در مسابقات استانی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: سی و ششمین مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز دانش آموزان نیز در بهمن ماه سال جاری همزمان با ایام الله دهه فجر، با حضور 2 هزار دانش آموز در 11 رشته برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مجید میرزایی کارشناس مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: این مجموعه همزمان با چهلمین سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار خود دارد.
وی افزود: تجلیل و تقدیر از دانش آموزان حافظ 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم در حسینیه امام خمنی(ره) و برگزاری 200 محفل انس با قرآن در 200 مدرسه استان از جمله برنامه‌های شاخصی است که می‌توان به آن اشاره کرد.
میرزایی اضافه کرد: برگزاری یک محفل انس با قرآن به صورت محوری در تمامی مدارس شهرستان‌های استان و افتتاح 30 نمازخانه که به تازگی به 2 هزار و 100 متر فرش سجاده ای و سایر امکانات تجهیز شده‌اند از برنامه‌های دیگر این ایام است.
کارشناس مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان ادامه داد: مراسم اقامه نماز در مدارس با حضور ائمه جمعه همزمان با 17 بهمن ماه در سراسر استان از برنامه‌های دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد.
وی گفت: سی و ششمین مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز دانش آموزان نیز در بهمن ماه سال جاری همزمان با ایام الله دهه فجر، با حضور 2 هزار دانش آموز در 11 رشته برگزار خواهد شد.
میرزایی ابراز کرد: مرحله آموزشگاهی این دور از مسابقات با حضور 100 هزار دانش آموز و مرحله شهرستانی با مشارکت 30 هزار دانش آموز برگزار شد، گفتنی است از میان برگزیدگان مرحله استانی 150 نفر برای شرکت در مسابقات آماده می‌شوند.
کارشناس مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس حدیثی از امام علی(ع) «قرآن آن نور مطلق است که غروب و افول بر آن راه ندارد، چراغ روشنى است که به خاموشى نمى‏‌گراید، آن دریاى ژرف و پهناورى است که عمق آن پیدا نیست، آن راه راست و مستقیمى است که رهروانش را گمراه نمى‌‏سازد، پرتو تابانى است که ظلمت و تاریکى به آن راه ندارد.»
وی یادآور شد: نور بودن قرآن از آن رو است که قلب را روشن می‌کند، راه حق را نشان می‌‌دهد، حق را از باطل جدا تا انسان‌ها راه را از بی‌راهه، سره را از ناسره تشخیص دهند.

 

 

نظر شما