شناسهٔ خبر: 23606265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

نامهربانی مسئولان در خرید مرکبات مازندران

استاندار مازندران اصلاح ارقام مرکبات را با توجه به شرایط اقلیمی استان ضروری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، محمد اسلامی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به این که صادر کنندگان مرکبات باید کارشان را با کیفیت انجام دهند، گفت: باید بنحوی برنامه ریزی شود تا در سایه افزایش سهم مرکبات مازندران در بازار، به بازار پایدار دست پیدا کنیم و بازار مرکبات استان تثبیت شود.

استاندار، یاد آور شد: برای صادرات موفق نیازمند محصولات با کیفیت هستیم و در این راستا جهاد کشاورزی باید تجربه و نوآوری های کشورهای موفق را در حوزه صادرات به باغداران و کشاورزان انتقال دهد چرا که نحوه هدایت فکر تولیدکنندگان مهم است.اسلامی، تصریح کرد: در پایان فصل برداشت، جلساتی بین صادرکنندگان موفق و کشاورزان و باغداران برای تبادل تجربیات و انتقال مسائل و اولویت های بازار از سوی صادرکنندگان برگزار شود.

استاندار، با اشاره به این که تولید 180 هزار تنی کیوی برای مازندران بسنده است و نباید بر خلاف منطق عرضه و تقاضا دست به افزایش تولید این محصول بزنیم، افزود: هدف، گسترش بازار و پابرجا نگهداشتن سهم بازار است که با کیفیت صادرات محقق می شود.اسلامی بر اصلاح مرکبات با توجه به شرایط اقلیمی استان و مقتضیات تولید بمنظور حفظ بقای باغات مازندران تاکید و تصریح کرد: در مازندران نباید کسی دغدغه فروش مرکبات داشته باشد.

مقام عالی دولت در استان، با بیان این که محصول باید آن قدر کیفی باشد که خودش راهش را به بازار باز کند، اظهار داشت: باید با ارایه تسهیلات یارانه دار، توانمند سازی پایدار در این راستا ایجاد شود.

استاندار با تاکید بر این که اصلاح نژاد و اصلاح ارقام مرکبات جدی گرفته شود، افزود: مرکز تحقیقات باید نقش خود را در تحقق این مهم بطور جدی ایفا کندد.

وی با اشاره به این که کیفیت محصول، تعرفه های ترجیحی و رفع مشکلات صادرکنندگان در برنامه جدی کشاورزی قرار گیرد، خاطر نشان ساخت: برای قابلیت سازی های لازم در حوزه کشاورزی از فرصت تسهیلات یارانه دار بهره گیری مطلوب شود.

برچسب‌ها:

نظر شما