شناسهٔ خبر: 23606261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

برگزاری ششمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری ششمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد احمدزاده در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: امسال به منظور هم افزایی و حذف موازی کاری ششمین دوره آزمون حفظ و مفاهیم قرآن به صورت مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میشود.

احمدزاده تصریح کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 91 در بقاع متبرکه شکل گرفت و قرار بود در 4 سال یک میلیون حافظ تربیت شود که در خراسان رضوی از ابتدای این طرح 102 هزار و 586 نفر ثبت نام کردند و طی 5 سال 61 هزار و 153 نفر در آزمون شرکت کرده اند و 14 هزار و 206 نفر هم گواهینامه حفظ قرآن دریافت نمودند.

وی با اشاره به اینکه 136 نفر از شرکت کنندکان در طرح تربیت حافظ قرآن تقدیر شده اند، افزود: این دوره به دو شیوه حضوری و غیر حضوری با 2هزار و 7 مربی در قالب 3 هزار و 149 کلاس آموزشی برگزار شد که در دوره حضوری 766 نفر و در دوره غیر حضوری 9 هزار 488 شرکت کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: ثبت نام این دوره از مسابقات از 18 دی آغاز و تا 30 دیماه به دو صورت حضوری و غیر حضوری از طریق سایت www.quranedu.ir امکان پذیر است، این مسابقات در 4 بخش و 26 رشته انجام میشود که شامل 12 رشته ترتیبی، 4 رشته حفظ موضوعی، 5 رشته مفاهیم و ترجمه، 2 رشته تدبر در قرآن و 3 رشته معارف اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه آزمون به دو صورت کتبی و شفاهی برگزار میشود، گفت: آزمون کتبی برای تمام مقاطع سنی است و بزرگسالان پس از قبولی در آزمون کتبی باید در آزمون شفاهی هم شرکت نمایند اما شرکت کنندگان سنی تا پایان مقطع ابتدایی فقط آزمون شفاهی دارند و در سایر رشتهها فقط آزمون کتبی را ارائه میدهند.

احمدزاده اظهار کرد: زمان آزمون کتبی قرآن 10 اسفند، آزمون الکترونیکی 12 اسفند، آزمون شفاهی حفظ دانش آموزان ابتدایی و بزرگسالان 12 تا 17 اسفند برگزار میشود.

وی در ادامه افزود: شرکت در این آزمون شریط جنسیتی و سنی ندارد و زمان توزیع کارت حضور در آزمون هم 15 بهمن تا 9 اسفند امسال میباشد، همچنین هر شرکت کننده میتواند در 4 رشته شرکت نماید.

نظر شما