شناسهٔ خبر: 23606247 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

قوچ مستی بهترین زمان سوءاستفاده برای شکارچیان فرصت طلب

کارشناس مسئول اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: قوچ مستی بهترین زمان سوءاستفاده برای شکارچیان فرصت طلب است.

صاحب‌خبر -

کارشناس مسئول اداره نظارت بر امور حیات وحش ادارهکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: قوچ مستی بهترین زمان سوءاستفاده برای شکارچیان فرصت طلب است.

محمد حسین صالحی با اشاره به اینکه زمان قوچ مستی از اواسط آبان ماه آغاز میشود و به مدت یک ماه تا 40 روز ادامه مییابد، افزود: در این زمان آهو، کل، بز و قوچ اقدام به جفت گیری میکنند که دوباره بسیار حساس در زاد و ولد این گونه از حیات وحش است.

وی ادامه داد: دوره بارداری این گونه از حیات وحش تا اردیبهشت ماه طول میکشد و در آن زمان شاهد به دنیا آمدن برههای آنان خواهیم بود.

صالحی اظهار کرد: در زمان قوچ مستی، قوچهای بزرگ، قوچهای جوان را از گله بیرون میاندازند تا بتوانند گونه ماده بیشتری را به طرف خود جلب کنند.

وی تصریح کرد: اما از آنجاییکه قوچهای جوان از گله جدا افتادهاند و از سوی دیگر حواس قوچهای نر بیشتر به طرف جفت گیری است، شکارچیان از فرصت سوء استفاده و اقدام به شکار آنها میکنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: شکارچیان به شدت از اقدام به شکار در این برهه زمانی خودداری کنند چراکه این امر تاثیر نامطلوبی را در کاهش تعداد جمعیت حیات وحش گذاشته خواهد شد.

نظر شما