شناسهٔ خبر: 23606243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

جهاد کشاورزی به وظایفش برای احیای دریاچه ارومیه عمل نمی‌کند

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: سازمان جهاد کشاورزی به وظایف خود در روند کاهش مصرف آب کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه عمل نکرده و مانع کشت گسترده چغندر قند نیز نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم: فرهاد سرخوش با انتقاد شدید از عملکرد جهاد کشاورزی در جلوگیری نکردن از کشت بیش از حد مجاز چغندر قند در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار داشت: کشت چغندر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بر اساس ابلاغیه دولت باید کاهش یابد.

وی افزود: برای کاهش کشت چغندر در آذربایجانغربی نشستهای متعددی با مسئولان مربوطه برگزار شده و طبق صورتجلسه یکی از این نشستها که در سالن معاونت عمرانی استانداری با حضور رئیس جهاد کشاورزی آذربایجانغربی برگزار شد معین شده که سطح زیر کشت چغندر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه 12هزار و 600 هکتار باشد.مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: هماکنون سطح زیر کشت چغندر قند در حوضه آبریز دریاچه ارومیه 16 هزار هکتار است که بهدلیل عدم نظارت جهاد کشاورزی آذربایجانغربی بیشتر از مقدار مشخص شده است.

وی با اشاره به دیگر مشکلات مربوط به این مساله بیان کرد: کشت بیش از حد مجاز چغندرقند علاوه بر افزایش استفاده از آب در بخش کشاورزی، سبب تولید مقدار محصول بیش از ظرفیت کارخانههای قند آذربایجانغربی شده است.سرخوش افزود: مشکلات اجتماعی مرتبط با این مشکل را هم باید به جمع معضلات آن اضافه کرد چرا که طبق مصوبه دولت خروج چغندر از استان ممنوع است و به همین دلیل مشکلات اجتماعی را برای کشاورزان و منطقه بهوجود آورده است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با انتقاد شدید از عملکرد جهاد کشاورزی استان گفت: از نظر ستاد احیاء دریاچه ارومیه، مصوبات مربوط به جهاد کشاورزی آذربایجانغربی فقط در حد کاغذ مانده است.

وی اظهار کرد: جلوگیری از کشت بیش از حد چغندر قند جزو وظایف جهاد کشاورزی است و بهراحتی میتواند به آن عمل کند اما متاسفانه برخی دستگاههای اجرایی به وظایف خود عمل نمیکنند.

برچسب‌ها:

نظر شما