شناسهٔ خبر: 23606184 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

به دستور دادستانی،

دریافت عوارض در آزادراه قزوین-زنجان ممنوع شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به دریافت عوارض از خودروها در آزادراه قزوین-زنجان و ارایه نکردن خدمات ضروری در این مسیر، گرفتن عوارض در این محور ارتباطی از رانندگان تا اطلاع بعدی ممنوع شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز سه شنبه در این خصوص گفت: در این آزادراه مشکلاتی از قبیل تخریب آسفالت ،خاموش بودن روشنایی در فواصل طولانی ، ترمیم نشدن گاردریل هایی که در تصادفات تخریب شده و مشکلاتی در علائم راهنمایی و رانندگی وجود دارد که تا رفع همه عیوب و مشکلات این مسیر، دریافت عوارض از سوی شرکت مربوطه به دستور دادستانی ممنوع شد. 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به این که شرکت آزادراه ها باید در قبال دریافت عوارض از آزادراه ها نگهداری کند، افزود: شرکت ها اعم از دولتی و خصوصی موظفند در قبال مبالغی که به عنوان عوارض از خودروها دریافت می کنند خدمات ضروری و رفاهی از جمله آسفالت مناسب و ترمیم نقاط آسیب دیده، روشنایی در طول مسیر، گاردریل مناسب به منظور کاهش آسیب های تصادفات، نصب علائم مربوط به مقررات رانندگی و محل های توقف مجاز و تابلوهای هشدار، اطلاع از نقاط حادثه خیز و خدمات دیگر را به مسافران و رانندگان ارایه نمایند. 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه گفت: براساس تاکید مقام معظم رهبری احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی های مشروع مردم از وظایف مهم قوه قضاییه است و باید این قوه با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی مقابله کند. 

وی تصریح کرد: دادستانی به عنوان مدعی العموم پرچمدار حقوق عمومی در جامعه است و در هر زمینه‌ای که لازم باشد از حقوق مردم با قدرت دفاع کرده و با متخلفان و قانون‌شکنان مقابله می کند. 

حجت الاسلام و المسلمین صادقی در پایان به تبصره‏ سه ماده‏ 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره کرد و گفت: براساس این ماده اگر نقصی از راه، باعث ورود خسارت به استفاده کنندگان شود و بر اساس نظر کارشناسان تصادف، نقص راه موثر در تصادفات باشد، محافظ راه ملزم به جبران خسارت خواهد شد. 

وی افزود: براساس این تبصره محافظ راه حتی اگر ثابت کند که مرتکب هیچ گونه تقصیری نشده یا اوضاع و احوال حادثه برای او ناشناخته است، نمی‏تواند از مسئولیت معاف شود. 

براساس نرخ سال 95 عوارض استفاده از آزادراه قزوین-کرج برای خودروهای سواری 30 هزار ریال، وانت و مینی بوس 50 هزار ریال،کامیونت 70 هزار ریال،اتوبوس و کامیون 2 محور 80 هزار ریال،کامیون سه محور 130 هزار ریال و تریلی 140 هزار ریال است. 

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، آزادراه قزوین-زنجان به طول 177 کیلومتر مسیر اصلی بین این دو استان و یکی از راه های ارتباط استان های غربی با مرکز کشور می باشد. 

استان قزوین دارای 217 کیلومتر آزادراه، 292 کیلومتر بزرگراه، 253 کیلومتر راه اصلی و 563 کیلومتر راه فرعی است. 


نظر شما