شناسهٔ خبر: 23605917 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

داستان طولانی تعقیب البغدادی
طی سه سال گذشته تعداد زیادی از کارشناسان و نیروهای سازمان‌های اطلاعاتی خارجی برای پیدا کردن ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش وارد عراق و سوریه شده‌اند.
به گزارش اسکای نیوز، طی ۱۸ ماه گذشته سه بار دست‌کم مکان حضور ابوبکر بغدادی مشخص شد اما آنطور که روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داده است حمایت سفت و سخت نیروهای داعش از وی مانع از رسیدن نیروهای اطلاعاتی به او شده است. یک اشتباه که ۴۵ ثانیه به طول کشید در سوم نوامبر ۲۰۱۶ نزدیک بود بغدادی را به کشتن دهد که در آن هنگام مقامات اطلاعاتی با شنیدن صدای وی در هنگام شنود تماس‌های تلفنی در یکی از روستاهای نزدیک به شهر تلعفر عراق غافلگیر شدند.

تشنج کوزوو پس از ترور سیاستمدارصرب
ترور سیاستمدار برجسته صرب در شمال کوزوو تنش‌های قومی‌در منطقه را تشدید کرد و مذاکرات کوزوو و صربستان با میانجی‌گری اتحادیه اروپا را که قرار بود از امروز آغاز شود، متوقف ساخت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مهاجمان الیور ایوانوویچ، سیاستمدار برجسته صرب را مقابل دفتر حزب وی  در شهر متروویکا به ضرب گلوله کشتند.   
به گفته پزشکان ایوانوویچ با حداقل 5 گلوله کشته شده است مهاجمان با یک خودرو که بعدا در حال سوختن پیدا شد موفق به فرار شدند.  
نبویسا ولاجیچ، وکیل اولیور ایوانوویچ، سیاستمدار صرب کوزوو اعلام کرد: متاسفانه، موکلم به ضرب گلوله در مقابل دفتر حزبش موسوم به «ابتکار عمل شهروندان» در میتروویکا کشته شد. پزشکان مرگ او را تایید کردند.

مذاکره پکن با آمریکا
رئیس‌جمهوری چین هنگام گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ پیرامون بحران کره‌شمالی گفت که همه طرفین درگیر باید تلاش کنند که وضعیت فعلی را که به سختی به دست آمده حفظ کنند. منظور او کاهش نسبی تنش میان آمریکا و کره‌شمالی است که در چند ماه گذشته به اوج رسیده بود و سران دو کشور تهدید‌های لفظی شدیدی علیه یکدیگر کردند.
به گزارش شینهوا، رئيس‌جمهوری چین به ترامپ گفته که باید زمینه را برای شروع یک گفت‌وگوی جدید ایجاد کرد.
«شی جین پینگ» هم‌چنین گفته است که کشورش در صدد گسترش و تقویت همکاری‌ها با آمریکاست. هنوز از سوی کاخ سفید پاسخی به این درخواست شی جین پینگ داده نشده است.

نظر شما