شناسهٔ خبر: 23605880 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

رقابت «تماشاچی»
 برای کسب جایزه هزار یورویی

انیمیشن کوتاه «تماشاچی» ساخته شیدا کاشی به جشنواره‌ای در ایتالیا می رود. به گزارش مهر، انیمیشن «تماشاچی» ساخته شیدا کاشی به جشنواره Cefalu ایتالیا راه یافت. جشنواره فیلم «چفالو» در ایتالیا و با موضوع آزاد برگزار می‌شود. فیلم‌های کوتاه تا ۱۵ دقیقه می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و فیلم‌های خارجی زبان باید زیرنویس ایتالیایی داشته باشند. این جشنواره یک جایزه یک هزار یورویی به بهترین فیلم کوتاه که توسط هیات داوری از میان ۱۰۰ فیلم شرکت کننده انتخاب می‌شود، اهدا می‌کند. دیگر جوایز این جشنواره شامل جایزه ویژه داوری، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم کوتاه خارجی، بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن است.

هشت خارجی میهمان جشنواره قصه‌گویی

هشت هنرمند از چهار قاره‌ جهان در بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری با همتایان ایرانی خود رقابت می‌کنند. به گزارش ایسنا، دو داور خارجی نیز در کنار داوران ایرانی قضاوت بخش بین‌الملل این رویداد فرهنگی را برعهده خواهند داشت. بر اساس این گزارش، با انتشار فراخوان انگلیسی و عربی جشنواره قصه‌گویی که در اختیار شبکه‌های قصه‌گویی بین‌الملل قرار گرفت ۸۰ هنرمند آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره اعلام کردند. در این میان در دور نخست، تنها ۳۰ اثر نظر هیات انتخاب را به خود جلب کرد و در پایان با بررسی قصه‌ها، شیوه‌ پرداخت هنرمندان، بررسی بهره‌مندی آثار از فنون قصه‌گویی، به‌کارگیری لحن و کلام درست در اجرا، تسلط قصه‌گویان در اجرا و تعامل این هنرمندان با مخاطب هشت قصه‌گو امکان حضور در رقابت‌ها را یافتند.بدین ترتیب بیاتریس مونترو از اسپانیا، باربارا آمارال از برزیل، بانو رضایی از افغانستان، فاطمه فرحت از لبنان، جان تیتی نامی از کنیا، نور آذر اسحاق از مالزی، ریتوپارنا قوش از هند و بیزا آکیوز از ترکیه در روزهای ۲ تا ۵ بهمن قصه‌های خود را برای مخاطبان روایت خواهند کرد.

پخش آنلاین فیلم جدید «هری پاتر»

فیلمی در ارتباط با مجموعه «هری پاتر» به صورت آنلاین اکران شد.
«ایندیپندنت» نوشت: فیلمی درباره زندگی و سابقه خانوادگی «ولدمورت» ـ شخصیت منفی داستان‌های «هری پاتر» از سوی کمپانی «برادران وارنر» ساخته و به صورت آنلاین اکران شد. این فیلم که «ولدمورت: منشا وارث» نام دارد، داستان جوانی «تام ریدل» با همان «ولدمورت» ترسناک رمان‌های «هری پاتر» و چگونه رسیدن او به قدرت را روایت می‌کند.  این فیلم ۵۰ دقیقه‌ای پیش‌درآمدی بر مجموعه «هری پاتر» محسوب می‌شود که با جلوه‌های ویژه، طراحی لباس خاص و فلش‌بک‌های متعدد، به اثری جذاب تبدیل شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما