شناسهٔ خبر: 23605849 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر کوتاه

صاحب‌خبر -

پیام تسلیت وزیر اطلاعات 
در پی سانحه جانگداز نفتکش ایرانی

واجا: وزیر اطلاعات با صدور بیانیه‌ای سانحه جانگداز نفتکش ایرانی را تسلیت گفت.در متن پیام محمود علوی آمده است: سانحه جانگداز و غمبار نفتکش  ایرانی  که منجر به آسمانی شدن  تعدادی از  دریا دلان  میهن اسلامی گردید، موجب تأسف و تأثر عمیق گردید لذا  اینجانب ضمن اظهار همدردی و نثار درود بیکران به روح پاک درگذشتگان، این حادثه غم‌انگیز را خدمت مقام معظم رهبری  (مدظله العالی)، رئیس جمهور محترم ، ملت شریف ایران و  به ویژه خانواده‌های معزّا تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن عزیزان سفر کرده ،غفران واسعه الهی و برای کلیه بازماندگان محترم،  صبر و شکیبایی   و سلامتی مسئلت می نمایم.

آژانس در آخرین گزارش، اجرای کامل برجام
 از جانب ایران را تائید کرده است

فارس: وزیر خارجه جدید اتریش در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی بر لزوم حفظ برجام تاکید کرد. «کارین کنایسل» وزیر خارجه جدید اتریش در جریان گفت‌وگو با روزنامه «تایمز آو اسرائیل» از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد. وی در پاسخ به خبرنگار این روزنامه در زمینه موضع‌ کشورش در زمینه توافق هسته‌ای گفت که کشورش نیازهای امنیتی ویژه اسرائیل را درک می‌کند و آنها را بسیار جدی تلقی می‌کند. به همین دلیل این مسئله در برنامه دولت جدید اتریش مد نظر قرار گرفته داده است. وی افزود: «برنامه جامع اقدام مشترک با ایران نشان داد که بحران‌ها را می‌توان به وسیله مذاکره و تاکید بر گفت‌وگو حل کرد و هیچ جایگزین ارزشمندی برای اینکه ایران در مسیر هسته‌ای متوقف شود، وجود ندارد.» این مقام اتریشی اجرای کامل توافق را عاملی دانست که به وسیله آن در راستای اعتمادآفرینی اقدام نمی‌شود بلکه ساختاری است که به منظور کنترل به کار گرفته می‌شود. کنایسل گفت: «ما معتقدیم که این توافق، امنیت بیشتری برای کشورهای منطقه به دنبال دارد که یکی از آنها اسرائیل است. آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی به تازگی و در آخرین گزارش خود بار دیگر اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران را تائید کرده است.» کنایسل اگر چه از اعضای حزب افراط‌گرای آزادی که در دولت جدید اتریش حضور دارد، نیست اما از جانب این حزب منصوب شده است. وی به داشتن گرایش در زمینه حمایت از دیدگاه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه فلسطینیان، اسرائیل را به عنوان کشوری یهودی به رسمیت بشناسند، شناخته می‌شود. 

گفت‌وگوی موگرینی و الجبیر درباره برجام

ایسنا: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیرامورخارجه عربستان با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و برجام گفت‌وگو کردند. دفتر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که وی روز دوشنبه با عادل الجبیر وزیرامورخارجه عربستان سعودی در بروکسل مقر اتحادیه اروپا دیدار کرده است. بنابر گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا موگرینی و الجبیر در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله سوریه، عراق، یمن، لبنان، برنامه جامع اقدام مشترک و شورای همکاری خلیج‌ (فارس) رایزنی و گفت‌وگو کردند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از تمایل عربستان برای تقویت روابطش با اتحادیه اروپا استقبال کرد و دو طرف درباره راه‌های تقویت این روابط گفت‌وگو کردند.

سپاه نهاد سیاسی کار نیست و مواضع شفاف دارد

ایلنا: جانشین فرمانده کل سپاه، با بیان اینکه سپاه نهاد سیاسی کار نیست و مواضع شفاف دارد گفت: میدان عمل سیاسی سپاه پاسخ به تهدیدات سیاسی فراروی انقلاب و نظام است. سردار حسین سلامی در گردهمایی سراسری مسئولان روابط عمومی سپاه افزود: آمریکا چند روز پیش تلاش کرد در فتنه جدید، جهان را علیه ما متحد کند که شکست خورد و حتی متحدان آن‌ها نیز آمریکا را همراهی نکردند و آمریکا در موضوع انتفاضه هم منزوی شد.وی گفت: آمریکا برترین قدرت جهان است، اما ناکارآمد شده است و هر چه تلاش کرد قدرت نفوذ ایران را کم کند، نتوانست و به آشفته کردن داخل ایران روی آورد که باز نتیجه نگرفت.
 

نظر شما