شناسهٔ خبر: 23605364 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

خبر خوش برای بیماران ام‌اس، پروانه‌ای و اوتیسم

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 در مجلس شورای اسلامی از قرار گرفتن بیماران ام‌اس، پروانه‌ای و اوتیسم در لیست حمایت بیمه ای بیماری های خاص خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال 97، اظهار داشت: دولت مکلف است بخشی از خدمات دارویی بیماران نازایی را مشمول بیمه سلامت قرار دهد و بخشی از هزینه بیماران متابولیک، ام اس، بال پروانه ای و اوتیسم را مانند بیماری های خاص محاسبه و پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین دولت مجاز است برای حمایت از تولیدات کشاورزی در قالب جبران بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض و پرداخت یارانه ای و سایر مشوق ها را از محل طرح های کمک های فنی اعتباری کشاورزی و منابع طبیعی آب پرداخت کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت و درمان با همکاری سازمان های بیمه گر پایه سلامت مکلف است حداکثر ظرف مدت 2 ماه نسبت به نظام پرداخت گلوبال برای حداقل 120 خدمت که دارای بار مراجعه و هزینه بالا دارد اقدام کند.

وی عنوان کرد: همچنین پرداخت سازمان های بیمه گر درمانی و پایه، برای خدمات سرپایی و تخصصی، حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از تحویل اسناد ثبت شده در شهرهای زیر 100 هزار نفر اجرایی شود و پرداخت به ارائه کنندگان خدمات در سطوح مختلف و پایه در مناطق فوق در اولویت قرار می گیرد.

به گزارش خانه ملت، این نماینده مجلس بیان داشت: تدوین پروتکل مورد نیاز خدمات سرپایی عمومی و تخصصی با استفاده از راهنمایی بالینی برای حداقل 70 خدمت ظرف مدت 3 ماه توسط دولت ضروری است.

نظر شما