شناسهٔ خبر: 23604559 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کوتاه آموزشی

صاحب‌خبر -
تاکید معاون اول رئیس جمهوری برافزایش بودجه و اعتبارات بخش پژوهش و تحقیق
جلسه هیأت امناء پارک فناوری پردیس ظهر دیروز به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری با اشاره به گزارش های ارائه شده از عملکرد پارک فناوری پردیس در سال ۹۵، اقدامات انجام شده و دستاوردهای حاصله را رضایت بخش و امیدوار کننده توصیف و از پویایی و عملکرد پارک فناوری پردیس قدردانی کرد.
وی برضرورت افزایش بودجه و اعتبارات بخش پژوهش و تحقیق در کشور تاکید کرد و خواستار تشکیل جلسه ای با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری شد تا برنامه توسعه شعب و اعضای غیرمستقر پارک فناوری پردیس(شبکه نوآوری تهران) و نحوه ارتباط و تعامل این واحدها با دستگاه های مرتبط را مورد بررسی قرار دهند.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: وقتی اعضای غیرمستقر در پارک فناوری پردیس به واحد تولیدی و کارخانه تبدیل می شوند باید نحوه ارتباط آنان با بخش صنعت و سایر دستگاه های مرتبط مشخص باشد که این موضوع نیازمند سیاست گذاری روشنی است تا نحوه و میزان تعامل و هماهنگی این واحدها با هر دستگاه مشخص باشد.

پیوستن وزارت علوم به سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات باید عملی شود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت و تاکید دولت بر اجرایی شدن موضوع قانون دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: پیوستن به سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات باید عملی و بطور یقین در این وزارتخانه و زیرمجموعه های آن نیز عملیاتی خواهد شد.
منصور غلامی در گفتگو با ایرنا تاکید کرد: سفارش کرده و خواهم کرد که هرچه سریعتر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اسرع وقت به این سامانه پیوسته و همگام با دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی کشور سهم خود را در ارائه خدمات به مردم و جامعه انجام دهند.

توضیح آموزش و پرورش درباره ریزش سقف یک مدرسه در تهران
روز دوشنبه اخباری مبنی بر فروریختن سقف مدرسه “آزادی” واقع در منطقه ۱۴ خیابان پیروزی به دلیل فرسودگی و کهنگی مدرسه که قدمت ۵۰ ساله دارد منتشر و عنوان شد که این اتفاق به دلیل عملیات
ساخت و ساز خانه کناری در ساعت ۱۲:۲۰ روز ۲۵ دی ماه در زمان حضور دانش آموزان رخ داده است.
داریوش ورناصری، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در گفتگو با ایسنا، درباره علت ریزش و تخریب بخش‌هایی از این مدرسه توضیح داد: بخشی از دیوار ساختمان کناری که مربوط به همسایه است روی سقف بخشی از ساختمان مدرسه ریزش کرد و باعث آسیب به بخش اداری و کتابخانه مدرسه شد، اما خوشبختانه آسیبی به دانش آموزان و پرسنل مدرسه وارد نشده است.
وی افزود: صحیح است که مدرسه قدیمی است ولی این ریزش ارتباطی به ساختمان و فرسودگی آن ندارد و عوامل اجرایی شهرداری بایستی دقت کافی و لازم را در این گونه موارد اعمال کنند زیرا از این گونه ساختمان‌ها در کنار مدارس در تهران فراوان است .
به گفته وی ۵۰ درصد مدارس تهران فرسوده هستند.

ساماندهی آموزشگاه‌های علمی آزاد
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۲هزار آموزشگاه علمی آزاد، زبان خارجه و مراکز آزمونی مجوزدار داریم، اما تخمینی از آموزشگاه‌های علمی غیرمجاز در دست نیست، گفت: سامانه‌ای را در دست طراحی داریم که مردم بتوانند به آن مراجعه کرده و کدهایی که زیر تابلوی آموزشگاه‌های مجاز درج می‌شود از طریق پیامکی ارسال و تاییدیه مرکز را دریافت کنند.
مجید تهرانیان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از اسفندماه
اعتبار سنجی و شناسنامه‌دار شدن آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان خارجه شروع می‌شود، افزود: همه وارد کار آموزش شده‌اند و از شهرداری‌ها تا وزارت ارشاد و غیره به این امر ورود کرده‌اند و برخی افراد نیز در آپارتمان‌ها به صورت شخصی و غیرمجاز اقدام به راه‌اندازی آموزشگاه کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما