شناسهٔ خبر: 23604398 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

آمار تکان دهنده یونیسف درباره قربانی شدن کودکان یمنی

صندوق کودکان سازمان ملل متحد از کشته یا زخمی شدن بیش از ۵۰۰۰ کودک در جنگ یمن خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز سه‌شنبه آماری را درباره پیامد‌های جنگ در یمن منتشر کرد که از کشته یا زخمی شدن بیش از ۵۰۰۰ کودک و مبتلا شدن یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به سوء تغذیه حکایت دارد.

یونیسف همچنین اعلام کرد حدود دو میلیون کودک از جمله نیم میلیون نفر بعد از تشدید مناقشه در مارس ۲۰۱۵ و مداخله نظامی عربستان سعودی و متحدانش از تحصیل محروم شده‌اند.

بر اساس این گزارش، بیش از سه میلیون کودک از این تاریخ به بعد متولد شدند و «یک نسل کامل» با پیامد‌های خشونت، آوارگی، بیماری، فقر و سوء تغذیه رو به رو خواهند بود.

یونیسف خاطر نشان کرد بیش از نیمی از جوانان یمنی به آب آشامیدنی و نظام بهداشتی مناسب دسترسی ندارند.  

بر اساس این گزارش یک میلیون و ۸۰۰ هزار کودک از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و حدود ۴۰۰ هزار نفر برای زنده ماندن به درمان فوری نیاز دارند.

وبا و اسهال شدید بیش از یک میلیون نفر را گرفتار کرده است و کودکان زیر پنج سال یک چهارم آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

بر اساس آمار این آژانس سازمان ملل متحد، بیش از ۵۰۰۰ کودک در خشونت‌های بعد از مارس ۲۰۱۴ کشته یا زخمی شده اند که در مقایسه با آمار مارس ۲۰۱۷ افزایش ۱۰۰۰ نفری را نشان می‌دهد.

یونیسف خاطر نشان کرد در پایان سپتامبر ۲۰۱۷، ۲۵۶ مدرسه به صورت کامل تخریب شده بود، در ۱۵۰ مدرسه آوارگان جنگ ساکن بودند و ۲۳ مدرسه در اشغال گروه‌های مسلح بود.

مریتکسل رلانو Meritxell Relano نماینده یونیسف در یمن اعلام کرد کودکان یمنی «از پیامد‌های ویرانگر جنگی رنج می‌برند که در آن نقشی ندارند».

طبق این گزارش، در یمن که فقیرترین کشور خاورمیانه و از جمله کشور‌های بسیار فقیر جهان به حساب می‌آید بیش از ۱۱ میلیون کودک به کمک انسانی فوری نیاز دارند.

سازمان ملل متحد سال گذشته اعلام کرد یمن با «بدترین بحران انسانی جهان» رو به رو است.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، در جنگ یمن بیش از ۹۲۰۰ نفر کشته و ۵۳ هزار نفر زخمی شده اند و اغلب این افراد را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.

این گزارش همچنین از جان باختن ۲۲۰۰ نفر به علت همه گیری وبا حکایت دارد که از ماه آوریل در یمن گسترش پیدا کرده است.

یمن به شدت به کمک بین المللی و واردات غذایی وابسته است که با محدودیت‌های عربستان سعودی و متحدانش رو به رو است.

 

نظر شما