شناسهٔ خبر: 23603992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه همدان:

ترویج مفاهیم قرآنی سبب رشد جامعه اسلامی می شود

حوزه/ آیت الله طه محمدی گفت: کسی که در راستای ترویج قرآن فعالیت می کند باید با رویکردی الهی و نیت مقدسی در این راه قدم بگذارد چرا که کار برای خداوند متعال محتاج به نیتی الهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در جلسه شورای قرآن شهر همدان بیان داشت: تدبر در قرآن باید در اولویت کاری تشکل های قرآنی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: مسئولان حوزه قرآن باید در کنار فعالیت های قرآن آموزی به تبیین مفاهیم قرآن و قرآنی کردن جامعه اسلامی و همچنین تغییر سبک زندگی مردم به سبک زندگی اسلامی و قرآنی بپردازند.

رئیس شورای قرآن همدان گفت: مسؤولان نهاد ها و موسسات قرآنی وظیفه خطیری بر عهده دارند به همین سبب باید در حفظ و تبیین مفاهیم قرآنی باید به نحو احسن فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: یکی از مسؤولیت های افرادی که در حوزه قرآن آموزی فعالیت می کنند این است که باید جوانان و نوجوانان را با قرآن آموزی آشنا کنند.

آیت الله طه محمدی گفت: کسی که در راستای ترویج قرآن فعالیت می کند باید با رویکردی الهی و نیت مقدسی در این راه قدم بگذارد چرا که کار برای خداوند متعال محتاج به نیتی الهی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج مفاهیم قرآن خاطرنشان کرد: من معتقدم که تا زمانی که مفاهیم قرآنی و تدبر در جامعه حکم فرما نشود جامعه به تعالی و رشد ایده آل نخواهد رسید.

وی در پایان تاکید کرد: اگر کسی در راه قرآن آموزی به دنبال مسایل مادی باشد در این راه نمی تواند موفق عمل کند، رمز پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این بود که جوانان ما با انگیزه ای الهی به میدان عمل وارد شده بودند.

نظر شما