شناسهٔ خبر: 23603837 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته اخبار خودرو / 26 دی

رونمایی از آوالون 2019/ قیمت خودرو پرتون در بازار/ معرفی نسل جدید هیوندای ولوستر

خبرگزاری میزان- در بسته اخبار خودرو امشب اخباری از رونمایی آوالون 2019 و هیوندای ولوستر و همینطوری قیمت خودروهای پروتون در بازار ایران می خوانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  در بسته اخبار خودرو امشب اخباری از رونمایی آوالون 2019 و هیوندای ولوستر و همینطوری قیمت خودروهای پروتون در بازار ایران می خوانیم.

 

قیمت خودرو پرتون در بازار

میزان نوشت: برای خرید خودرو پرتون در بازار باید حداقل ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد.

قیمت خودرو بسته به مدل، کارکرد، سال تولید و... متفاوت است.

قیمت برخی از مدل های خودرو پرتون در بازار به شرح زیر است:

 رونمایی از آوالون 2019/ قیمت خودرو پرتون در بازار/ معرفی نسل جدید هیوندای ولوستر

نسل جدید هیوندای ولوستر معرفی شد

نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، میزبان نسل دوم هیوندای ولوستر و نسخه‌ی پرقدرت ولوستر N با قدرت ۲۷۵ اسب بخار بود.

نسل دوم کوپه‌ی اسپرت هیوندای ولوستر (Veloster) ظاهر انقلابی و چندان جدیدی به خود نگرفته؛ اما باطن آن تغییرات زیادی کرده است. به‌عنوان مثال ولوستر جدید در مقایسه با نسل اول، با افزایش ۲ سانتی‌متر در طول و ۱ سانتی‌متر در عرض، ابعاد بزرگ‌تری دارد. ارتفاع ولوستر تغییری نکرده؛ اما فضای سر سرنشینان عقب حدود ۱.۵ سانتی‌متر بیشتر شده است.

مایکل ایوانوف، مدیر تولید هیوندای موتور بخش آمریکا، طراحی خودروهای کوچک هیوندای مانند ولوستر را با عنوان «خودروهای رالی شهری» خطاب می‌کند. در مقایسه با نسل اول، ستون A و پنل ابتدای کاپوت در ولوستر جدید، عقب‌تر قرار گرفته‌اند تا کاپوت طویل‌تر باشد. خطوط گلگیرها و طرح آیرودینامیک اطراف چرخ‌ها بازطراحی شده‌اند. دستگیره‌ی در صندوق عقب کمی بالاتر و نزدیک برف‌پاک‌کن شیشه‌ی عقب نصب شده است تا دسترسی به آن راحت‌تر باشد. البته هنوز هم برخی جزئیات متفاوت در ولوستر جدید مشاهده می‌شود. به‌عنوان مثال، درِ سمت راننده یک‌تکه با طرح کوپه، اما در طرف سرنشین دوتکه است. ایوانوف می‌گوید قرار دادن اگزوز مرکزی در کنار طرح جدید سیستم تعلیق برای تیم طراحی، قدری مشکل بوده است: برای حفظ این طرح اگزوز واقعا تلاش زیادی انجام شد؛ به نظر ما، اگزوز مرکزی از ویژگی‌های خاص ولوستر است.

برخلاف بیشتر خودروهای اسپرت مدرن، سراگزوزهای ولوستر جزئی از سیستم اگزوز هستند و صرفاً جهت نمایش در مرکز سپر عقب قرار نگرفته‌ند.

سیستم تعلیق عقب بیشترین تغییر را به خود دیده است تا ولوستر جدید سواری اسپرت داشته باشد. نسل اول ولوستر در سیستم تعلیق عقب از طرح پیچشی استفاده می‌کرد؛ اما در مدل جدید طرح چنداتصالی همانند سیستم موجود در النترا GT و اسپرت استفاده شده است. نسبت فرمان‌دهی نیز سرعت بیشتری پیدا کرده است.

مدل پایه‌ی ولوستر جدید با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری، با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر به همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی یا خودکار ارائه می‌شود که نسبت به پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری نسل اول، ۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۶ نیوتن‌متر گشتاور افزایش داشته است. اما نسخه‌ی توربو، با همان پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ نسل گذشته با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متر عرضه خواهد شد. البته پیشرانه‌ی ولوستر توربوی جدید، برخلاف نسل اول که از ۱۷۵۰ دور بر دقیقه به اوج گشتاور می‌رسید، از دور موتور ۱۵۰۰ به اوج گشتاور می‌رسد. ولوستر توربو به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی یا ۷ سرعته‌ی دو کلاچه (تعویض به دنده بالاتر در هنگام پیچیدن انجام نمی‌شود) مجهز است.

مقامات هیوندای اعلام کرده‌اند که فروش ولوستر نسل اول با دو پیشرانه‌ی موجود، به‌صورت ۵۰/۵۰ بوده است. البته با توجه به آمار ۳۰ درصدی انتخاب جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی، خریداران ولوستر توربو این نوع گیربکس را بیشتر ترجیح داده‌اند. نسل دوم ولوستر توربو با گیربکس دستی، به همراه تایرهای میشلن پلات اسپرت 4 و رینگ‌های ۱۸ اینچی عرضه خواهند شد.

علاوه بر این، مدل ولوستر در نسخه‌ی N که در پیست جهنم سبز تست می‌شود نیز عرضه خواهد شد. ولوستر N به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۳ نیوتن‌متر (از دورموتور ۱۴۵۰ تا ۴۷۰۰) به همراه جعبه‌دنده‎‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و کلاچ تقویت‌شده، مجهز است. تایرهای استاندارد از برند میشلن و نوع سوپراسپرتز در کنار رینگ‌های ۱۸ اینچی هستند. تایرهای پیرلی P-Zeros و رینگ‌های ۱۹ اینچی به‌عنوان آپشن ارائه می‌شوند. ولوستر N با داشتن رکاب‌های جدید، سراگزوز بزرگ‌تر، دیفیوزر عقب، اسپویلر بزرگ‌تر، نمای جذاب‌تر دماغه و صندلی‌های اسپرت، طراحی اسپرت‌تری دارد.

مقامات هیوندای اشاره کردند که ولوستر جدید به لطف سیستم «صدای اکتیو» (ASD) که در ۳ حالت مختلف رانندگی، سطح صدای مختلفی ایجاد می‌کند، با صدای اگزوز اسپرت‌تر همراه شده است. سیستم اگزوز ولوستر توربو هنوز هم صدای دلنشین خود را دارد و ایوانوف سیستم ASD را به‌عنوان مکمل تعریف می‌کند نه جایگزین صدای واقعی پیشرانه: پیشرانه صدای جذاب خودش را دارد و سیستم ASD فقط کمی به نوای آن کمک می‌کند.

در کابین ولوستر جدید، فضای سرنشینان عقب هنوز هم جادار نیست و البته طرح در صندوق عقب و ارتفاع بالای آن در هنگام باز شدن، همچنان وجود دارد. اما با توجه به طراحی بهتر و تجهیزات رفاهی بیشتر مانند HUD و نمایشگر لمسی ۷ یا ۸ اینچی سیستم سرگرمی و اطلاعاتی، به‌طور کلی فضای داخلی بهتر شده است. تجهیزات ایمنی و کمکی شامل ترمز خودکار، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشداردهنده‌ی انحراف از بین خطوط و نقطه‌ی کور، سیستم چراغ‌های نوربالای خودکار و سیستم جلوگیری از خواب‌ رفتن راننده است. چراغ‌های LED و رینگ‌های ۱۸ اینچی در مدل توربو به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

هیوندای ولوستر جدید در ۵ تریم عرضه خواهد شد. نسخه‌ی پایه ۲ لیتری با جعبه‌دنده‌های دستی و خودکار و نسخه‌ی پریمیوم ۲ لیتری فقط با جعبه‌دنده‌ی خودکار در دسترس خواهند بود. مدل توربو در نسخه‌های R-Spec با جعبه‌دنده‌ی دستی، توربوی استاندارد به همراه جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه و نسخه‌ی توربو آلتیمیت با قابلیت انتخاب از بین هر دو جعبه‌دنده عرضه خواهد شد.

مقامات هیوندای با عرضه‌ی ولوستر جدید و ساختن نسخه‌ی پرقدرت ولوستر N به دنبال رقابت با هاچ‌بک‌های جذاب بازار جهانی مانند گلف GTI، فورد فیستا و هوندا سیویک هستند. قیمت رسمی نسل جدید ولوستر اعلام نشده است؛ با این‌حال مقامات هیوندای با اشاره به قیمت مناسب آن در برابر رقبا، سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ را برای عرضه‌ی این مدل در نظر گرفته‌اند.

 

پیش فروش دنا پلاس آغاز می شود

ایکوپرس نوشت: در راستای تامین نیاز مشتریان، خودرو دنا پلاس از روز چهارشنبه 27 دی ماه سال جاری با پیش پرداخت 24 میلیون تومان وبا سود مشارکت 17 و 18 درصد آغاز می شود.

مصطفی خان کرمی معاون مدیر عامل در بازاریابی وفروش ایران خودرو با بیان این خبر گفت: زمان تحویل خودرو مذکور درخرداد ، تیر و مرداد ماه سال 97 خواهد بود.

 وی بابیان اینکه خودرو دنا پلاس براساس طراحی جدید و به تجهیزات ایمنی ورفاهی مناسبی مجهز است، افزود: این خودرو به 4 ایربگ سرنشین جلو وجانبی، سانروف، صندلی های برقی 8 حرکته، چراغ روز، کروز کنترل و مانیتور تصویری لمسی مجهز است.

به گفته معاون بازاریابی وفروش ایران خودرو متقاضیان می توانند از تاریخ 27 دی ماه جاری با مراجعه به سایت اینترنتی فروش ایران خودرو sale.ikco.ir اقدام به ثبت نام کنند.

 

تولید تندر۹۰ و ساندرو از سال ۹۸ متوقف می شود؟

تسنیم نوشت: اگر تا دی ماه 98 شرکت‌های خودروسازی برای تغییر پلتفرم ها اقدام نکردند تولید خودروهای تندر 90 و ساندرو از سال 98 متوقف خواهد شد.

رامتین اسماعیلی امروز در نشست خبری  با اشاره به اینکه خودروی تندر 90 و ساندرو امکان رعایت استانداردهای 85 گانه جدید خودرویی را ندارند، اظهار داشت: از دی ماه 97 استانداردهای جدید خودرو به شرکت‌های خودروسازی ابلاغ و آنها تا دی ماه 98 برای تغییر پلتفرم ها فرصت دارند در غیر این صورت تولید خودروهای تندر 90 و ساندرو از سال 98 متوقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه البته می‌توان برای ارتقا سطح استانداردهای این خودروها برنامه ریزی کرد، افزود: سرمایه گذاری برای تغییر و ارتقاء این خودروها قطعاً بیشتر از ورود پلتفرم جدید است. از این رو توصیه می‌کنیم به جای ارتقاء استانداردهای تندر 90 و ساندرو پلتفرم‌های جدید و به روز وارد کشور شود.

مدیر عامل رنو پارس با تأکید بر اینکه ال 90 و ساندرو نمی‌توانند در گیربکس و موتور استانداردهای جدید را پاس کنند، گفت: وقتی خودرویی نمی‌تواند طبق استانداردها حرکت کند باید به قوانین احترام گذاشته و تلاش خود را  برای سرمایه گذاری در خودروهای جدید انجام دهیم.

وی اضافه کرد: با توقف تولید محصولات فعلی رنوپارس در ایران شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد. آیا فعالیت آن متوقف  می‌شود یا اینکه در زمینه تولید محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهد شد.

اسماعیلی در رابطه با قطعات یدکی تقلبی در بازار و حتی در خطوط تولید شرکت های خودروسازی به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه بعضاً دیده شده که قطعات تقلبی وارد خطوط تولید و حتی در مراکز خدمات پس از فروش عرضه می‌شود. به عنوان نمونه اکسل تقلبی رنو را بر روی خود نصب و باعث چپ شدن خوردو شده بودند که در این رابطه به وزارت صنعت، معدن و تجارت شکایت و کارخانه مربوطه بسته شد. به طور کلی شرکای ایرانی اگر با ما قرارداد دارند نباید قطعه دیگری را روی خودرو ببندند.

وی تصریح کرد: زمانی که قطعه اصل از سوی شرکت‌ها خریداری و در خودروها نصب شود هم قیمت قطعات کاهش و هم مردم می توانند خودروی با کیفیتی خریداری کنند.

 

سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلاری فورد برای تولید خودروهای برقی

آریا نوشت: شرکت فورد اعلام کرد طی پنج سال آینده میزان سرمایه‌گذاری خود در زمینه خودروهای برقی را به 11 میلیارد دلار خواهد رساند.

براساس گزارش BBC، بیل فورد مدیرعامل شركت فورد می‌گوید تا سال 2022 درحدود 40 خودروی هیبریدی و یا كاملا برقی را در خط تولید كارخانه‌اش خواهد داشت. این اقدام در راستای افزایش فشار كشورها بر شركت‌های خودروسازی برای كاهش میزان انتشار دی‌اكسیدكربن بوده است.

شركت‌های جنرال موتورز، تویوتا و فولكس واگن نیز پیش از این برنامه‌های بلند‌پروازانه‌ای را برای افزایش تولید خودروهای برقی ارائه داده‌اند. فورد در نمایشگاه خودروی دیترویت بدون اشاره به نام مدلی خاص، اعلام كرد تمركز این شركت روی برقی كردن مدل‌های موجود خودروهای فورد خواهد بود.

وی اعلام كرد شركتش تا چهار سال دیگر 16 خودروی تماما برقی و 24 خودروی هیبریدی را وارد بازار خواهد كرد. وی در حرف‌هایش به برقی كردن مدل‌های محبوب و مهم این شركت اشاره كرد.

جنرال موتورز سال گذشته اعلام كرد 20 مدل خودروی جدید برقی و هیبریدی را تا سال 2023 به محصولات خود خواهد افزود. شركت فولكس نیز در ماه نوامبر گذشته اعلام كرد تا چهار سال دیگر 40 میلیارد دلار را روی خودروهای برقی، خودروهای خود‌ران و خدمات جدید حمل و نقل سرمایه‌گذاری خواهد كرد و تعهدات خود را دوبرابر خواهد ساخت.

فورد در نمایشگاه دیترویت همچنین از رونمایی اولین خودروی تمام برقی خود با نام مچ 1 خبر داد بدون اینكه جزئیاتی از ظاهر یا عملكرد آن ارائه دهد. تنها گفته شده‌است كه این خودروی شاسی‌بلند با الهام از خودروی اسپورت موستانگ با همین نام،‌محصول دهه 60 و 70 میلادی طراحی شده‌است و تا سال 2020 رونمایی خواهد شد.

 

آغاز فروش کوییک با قیمت اولیه ۳۲ تا ۴۲ میلیون؛قیمت نهایی پس از تایید شورای رقابت

تسنیم  نوشت: در این طرح شرکت سایپا که به صورت فروش اینترنتی و غیر اینترنتی است کلیه روش‌های پیش فروش دارای امکان خرید انصرافی می‌باشد.

براساس اعلام شرکت سایپا فروش فوری و پیش فروش خودروی کوییک ساعت 10 صبح  امروز 26 دی ماه آغاز شده است. در این طرح که به صورت فروش اینترنتی و غیر اینترنتی است کلیه روش‌های پیش فروش دارای امکان خرید انصرافی می‌باشد.

البته نکته قابل توجه در فروش کوییک عدم تعیین قیمت نهایی آن است. سایپا در این بخشنامه برای کوییک دنده‌ای ساده قیمت 32 میلیون و 900 هزار تومان، اتوماتیک فول  39 میلیون و 800 هزار تومان و اتوماتیک فول پلاس 42 میلیون تومان را پیشنهاد کرده اما در ادامه اعلام نموده که  قیمت نهایی این خودروها  پس از تأیید شورای رقابت در دعوتنامه ها اعلام خواهد شد.

جزئیات فروش کوییک به شرح زیر است:

 رونمایی از آوالون 2019/ قیمت خودرو پرتون در بازار/ معرفی نسل جدید هیوندای ولوستر

 رونمایی از آوالون 2019/ قیمت خودرو پرتون در بازار/ معرفی نسل جدید هیوندای ولوستر

تویوتا آوالون 2019 رونمایی شد

زومیت نوشت: تویوتا جدیدترین نسخه‌ی خودروی آوالون را به‌عنوان سدان لوکس و پرمیوم این شرکت، در نمایشگاه خودروی دیترویت آمریکا رونمایی کرد.

مدل ۲۰۱۹ تویوتا آوالون در نمایشگاه خودروی دیترویت توسط این غول خودروسازی جهان رونمایی شد. مدل جدید آوالون ساختار خود را از مدل‌های پیشین به ارث برده؛ با این تفاوت که تویوتا تلاش کرده است به این سدان لوکس خود فضای بیشتر، طراحی متفاوت‌ و البته امکانات بیشتری در مقایسه با مدل‌های پیشین آن اضافه کند. تویوتا آوالون ۲۰۱۹ که بسیاری از کارشناسان آن را نسخه‌ی لوکس و پرمیوم تویوتا کمری به شمار می‌آورند، در بخش پیشرانه و قوای فنی نیز بهبودهایی دارد؛ به‌نحوی‌که در مقایسه با نسخه‌های حال حاضر، قدرت و گشتاور بیشتر به همراه افزایش بازدهی مصرف سوخت دارد.

 نسخه‌ی جدید آوالون مبتنی بر پلتفرم جدید تویوتا با نام «معماری جدید جهانی» یا TNGA طراحی و ساخته شده است؛ پلتفرمی که خودروهای کمری و پریوس نیز بر اساس آن طراحی و ساخته می‌شوند. همانند اکثر مهندسان بخش طراحی در غالب شرکت‌های خودروساز مطرح جهانی که خودروهای جدید خود را طویل‌تر، عریض‌تر و کوتاه‌تر طراحی می‌کنند؛ مهندسان بخش طراحی تویوتا نیز نسخه‌ی جدید آوالون را با همین ویژگی‌ها به تولید رسانده‌اند. به‌خصوص در بخش فاصله‌ی محوری که شاهد افزایش طول ۵ سانتی‌متری هستیم که در مجموع باعث افزایش ۷ سانتی‌متری در طول خودرو شده است. این در حالی است که ارتفاع خودرو به اندازه ۲.۵ سانتی‌متر کمتر و عرض خودرو ۲ سانتی‌متر بیشتر شده است. بیشترین تأثیر افزایش طول نسخه‌ی ۲۰۱۹ آوالون در بخش داخل کابین و برای راحتی سرنشینان در نظر گرفته شده است به‌نحوی‌که تویوتا مدعی شده که سرنشینان عقب خودروی آوالون در نسخه‌ی ۲۰۱۹ و در مقایسه با مدل‌های پیشین، ۱۷ سانتی‌متر فضای بیشتر در اختیار دارند و این موجب افزایش چند برابری راحتی و آرامش سرنشینان عقب این خودرو خواهد شد.

اگر با دقت به آوالون نگاه کنیم شباهت غیرقابل انکار میان این خودرو و تویوتا کمری را به‌راحتی متوجه می‌شویم. همان‌طور که در ویدیوی تبلیغاتی زیر نیز مشخص است چراغ‌های عقب LED از یک طراحی یکپارچه و به‌هم‌پیوسته بهره برده و چراغ‌ها جلوی خودرو به لطف استفاده از چراغ‌های LED ظریف، زیبایی خیره‌کننده‌ای به این خودرو بخشیده است. آوالون ۲۰۱۹ همانند خودروی کمری به‌واسطه‌ی استفاده از اِلِمان‌ها و تریم‌های مشکی، بال صندوق‌عقب و اگزوزهای ۴ گانه در قسمت عقب از چهره‌ای جسور و خشنی بهره می‌برد.

به‌واسطه‌ی انتقال پلتفرم خودروی آوالون در مدل ۲۰۱۹ به پلتفرم جدید TNGA تویوتا، این خودرو انطباق‌پذیری به‌مراتب بیشتری برای نصب سیستم تعلیق عقب خودرو را کسب کرده و در این مدل تویوتا به‌جای استفاده از تعلیق قدیمی، از سیستم بهبودیافته‌ی چند اتصاله بهره برده است. در تیپ تورینگ این خودرو، از سیستم تعلیق انطباقی متغیر استفاده شده که قادر است تنها در ۲۰ میلی‌ثانیه شوک‌های وارده به خودرو را از طریق سیستم دامپینگ کنترل کند.

همچنین پلتفرم TNGA موجب شده است تا میزان ورود صدا به داخل کابین به حداقل رسیده و به لطف درهای بهبودیافته و ایزوله، به سرنشینان این اجازه را می‌دهد تا از سکوت حاکم در داخل کابین، نهایت لذت را ببرند. تویوتا اعلام کرده که حتی طراحی‌ آئرودینامیک آينه‌های کناری خودرو نیز به‌گونه‌ای است که موجب قطع جریان باد شده و از ایجاد صدا و ورود آن به داخل کابین جلوگیری می‌کند. اما تویوتا از سیستم‌های ایجادکننده‌ی صدا نیز در این خودرو استفاده کرده است. صدای مکش هوا به داخل و صدای بهبودیافته‌ی پیشرانه تنها ۲ مدل از سیستم‌های تعبیه‌شده در این خودرو است که متناسب با تغییر شرایط و حالات رانندگی با ایجاد صداهایی متفاوت، راننده و سرنشینان را به وجد می‌آورد. برای انتقال هرچه بهتر صدای پیشرانه به راننده و سرنشینان، تویوتا از سیستم صوتی JBL برای آوالون ۲۰۱۹ استفاده کرده است.

این سدان زیبا با دو نوع پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر بنزینی و هیبرید، تولید و روانه بازارهای جهانی خواهد شد. نسخه‌ی بنزینی این خودروی ۶ سیلندر از سیستم تزریق دوگانه‌ی D4-S بهره می‌برد. تویوتا اعلام کرده است که قدرت خروجی این خودرو ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور آن ۳۳۵ نیوتن‌متر خواهد بود. این در حالی است که همین پیشرانه، در تویوتا کمری قدرت ۳۰۱ اسب بخار و ۳۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

درحالی‌که در نسخه‌های پیشین آوالون، وظیفه‌ی انتقال قوای محرکه بر عهده جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک بود؛ تویوتا این بار پا را فراتر گذاشته و از جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک استفاده کرده است. به گفته‌ی مسئولان این شرکت، آوالون جدید بسیار پربازده‌تر و مصرف سوخت بهینه‌تری در مقایسه با نسخه‌های پیشین خود دارد. در تیپ‌های تورینگ و XSE، برای انتقال حداکثر قدرت و سرعت در زمان رانندگی، از سیستم تعویض دنده دستی پشت فرمان (Shifte paddle) برای این جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته استفاده می‌شود.

اما نسخه‌ی هیبریدی این خودرو به پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری خطی ۴ سیلندر و یک پیشرانه‌ی دوموتوره‌ی هیبریدی همراه با مجموعه‌ی باتری‌های نیکلی مجهز خواهد بود. مجموعه‌ی باتری به‌جای قرارگیری در زیر صندوق‌عقب، این بار در زیر صندلی‌ عقب خودرو تعبیه شده و بنا بر ادعای تویوتا تمام سیستم‌های دخیل در بخش پیشرانه‌ی الکتریکی با کاهش سایز و وزن مواجه شده‌اند. هرچند مسئولان شرکت تویوتا از بهبود مصرف سوخت و میزان قدرت پیشرانه در آوالون ۲۰۱۹ با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر بنزینی صحبت به میان آورده‌اند؛ اما آمار و اطلاعات دقیق در این زمینه اعلام نشده است. مصرف سوخت ترکیبی مدل حال حاضر آوالون در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۶ لیتر است.

رونمایی از آوالون 2019/ قیمت خودرو پرتون در بازار/ معرفی نسل جدید هیوندای ولوستر

بسیاری از بخش‌های داخل کابین با الگوبرداری از تویوتا کمری بوده است؛ هرچند به نظر می‌رسد که آوالون ۲۰۱۹ از طراحی متفاوتی در کنسول میانی و دکمه‌های لمسی آن بهره می‌برد. به‌عنوان مثال در نسخه‌ی لیمیتد این خودرو از چوب طبیعی و تریم‌های آلومینیومی استفاده شده است.

در بالاترین نقطه‌ی داشبورد یک صفحه‌نمایش لمسی ۹ اینچی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی در تمام نسخه‌های این خودرو تعبیه شده و بدین ترتیب تویوتا آوالون اولین خودروی این غول خودروسازی جهان به شمار می‌آيد که از اتصال مستقیم تلفن همراه بهره‌مند است؛ هرچند کاربران سیستم عامل اندروید همچنان از این مزیت به نصیب خواهند ماند. این خودرو همچنین به سیستم ارتباطی و صوتی الکسا آمازون نیز متصل شده و امکان ارسال فرامین صوتی در مواقع مورد نیاز از سوی راننده و سرنشینان را فراهم می‌کند تا خودرو تنها با دستورات صوتی و به‌صورت کنترل از راه دور روشن، قفل و باز شود. از جمله دیگر امکانات و تکنولوژی‌های به‌کاررفته در این خودرو می‌توان به استفاده از ۱۴ بلندگوی باکیفیت، قابلیت شارژ بی‌سیم تلفن همراه و ۵ درگاه USB اشاره کرد. تویوتا از صفحه‌ی نمایش هدآپ با سایز ۱۰ اینچ نیز در این خودرو استفاده کرده تا راننده علاوه بر دسترسی به اطلاعات خودرو بر روی صفحه‌نمایش ۷ اینچی پشت فرمان که با رنگ‌های مختلفی تزئین ‌شده‌ است، از آخرین وضعیت خودرو حین رانندگی باخبر باشد.

رونمایی از آوالون 2019/ قیمت خودرو پرتون در بازار/ معرفی نسل جدید هیوندای ولوستر

در بخش ایمنی نیز تویوتا به‌واقع سنگ تمام گذاشته است. استفاده از ۱۰ ایربگ، سیستم ترمز اضطراری پس از تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل تطبیقی، رادار حرکت بین خطوط، نوربالای اتوماتیک چراغ‌های جلو و رادار نقطه کور در این خودرو منجر شده آوالون ۲۰۱۹ به یکی از ایمن‌ترین خودروهای این شرکت معتبر ژاپنی تبدیل شود. بسته به تیپ و نسخه‌ی این خودرو، امکانات دیگری مانند دوربین ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارکینگ و سیستم ترمز جهت ممانعت از برخورد خودرو از پشت نیز برای آوالون در نظر گرفته شده است.

در مجموع به نظر می‌رسد تویوتا به قول خود برای تغییر در آوالون و ساختن خودرویی مجهزتر و لوکس‌تر نسبت به مدل‌های پیشین عمل کرده و مدل ۲۰۱۹ این خودروی ژاپنی، لذت رانندگی را به معنای واقعی کلمه به سرنشینان خود هدیه می‌کند. انتظار می‌رود تویوتا طرح پیش‌فروش این خودروی زیبا و قدرتمند را تا پیش از پایان بهار سال جاری میلادی، آغاز کند.

انتهای پیام/

نظر شما