شناسهٔ خبر: 23603727 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 معاون وزير بهداشت:

زمان اعلام رتبه‌بندي خوابگاه‌هاي علوم پزشکي

معاون دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت از اعلام نتايج رتبه‌بندي خوابگاههاي علوم پزشکي در بهمن ماه خبر داد و گفت: پس از ارائه مدارک استحکام بنا از سوي خوابگاهها، رتبه‌بندي اعلام مي‎شود.

دکتر محمدرضا فراهاني در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: براي رتبه‌بندي خوابگاهها به تمام دانشگاههاي علوم پزشکي مراجعه کرديم و اکنون وضعيت خوابگاهها مشخص شده است.وي گفت: در زمان بازرسي از خوابگاهها، همه خوابگاهها بايد مدارکي دال بر استحکام بنا ارائه مي‎کردند که برخي از خوابگاهها اين مدارک را ارائه نکرده بودند که تا آخر دي ماه به آنها مهلت داده شد که اين مدارک را ارائه کنند.فراهاني افزود: شرط قرار گرفتن خوابگاههاي دانشگاههاي علوم پزشکي در رتبه‌بندي ارائه مدرک استحکام بنا بوده است. استحکام بنا نشان مي‎دهد که يک خوابگاه قابل استفاده است يا خير.معاون دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت اظهار داشت: با اتمام رتبه‌بندي در مبالغ اجاره‎بهاي خوابگاهي نيز تجديدنظر مي‎شود.

وي افزود: قيمتهاي اجاره بها براي يک خوابگاه منوط به رتبه‌بندي است و تجديدنظر اجاره‎بهاي خوابگاهي بر اين اساس صورت مي‎گيرد. در واقع قيمت اجاره‎بهاي خوابگاهي بر اساس رتبه خوابگاه، اينکه در کدام شهر و کدام محله شهر قرار گرفته است، تعيين مي‎شود.فراهاني گفت: پيش‎بيني مي‎کنيم که رتبه‌بندي خوابگاههاي دانشگاههاي علوم پزشکي بهمن ماه نهايي مي‎شود.وي افزود: اجاره‎بهاي خوابگاهي براي اولين بار تابع رتبه‌بندي خوابگاهها و کاملا عادلانه خواهد بود. تاکنون در کشور اين نوع رتبه‌بندي و تعيين قيمت صورت نگرفته است که وضعيت خوابگاه، اينکه در کدام شهر و در کدام محله واقع شده و 100 سنجه‏اي که براي رتبه‌بندي در نظر گرفته شده، موثر باشد. اين فرمول براي اولين بار در کشور اجرا مي‎شود.

معاون ستاد عتبات دانشگاهيان:

آغاز هجدهمين دوره اعزام دانشگاهيان به عتبات از اول بهمن

معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از آغاز اعزامهاي جديد دانشگاهيان به عتبات عاليات از روز شنبه اول بهمن ماه خبر داد.به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان، محمد زارع گفت:هجدهمين دوره اعزام زائران دانشگاهي به عتبات از روز شنبه اول بهمن ماه امسال انجام مي‎شود.

وي گفت: در اين دوره از اعزامها که تا ارديبهشت ماه ادامه خواهد داشت، 17 هزار نفر از دانشگاهيان کشورمان در کاروانهاي مختلف از سراسر کشور به عتبات عاليات اعزام خواهند شد.

معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان افزود:از چندي قبل، پروازهاي نجف به دليل افزايش نرخ‎گذاري براي شرکتهاي هواپيمايي لغو شد و کليه پروازهاي عتبات به مقصد فرودگاه بغداد انجام خواهد شد و دانشگاهياني که به صورت هوايي اعزام شوند، رفت و برگشت شان از اين فرودگاه خواهد بود.زارع همچنين درباره تعداد روزهاي سفر در اين دوره از اعزامهاي عتبات نيز گفت: سفرهاي زميني اين دوره حدود 9 روز و سفرهاي هوايي 7 روزه است و همچنان بدنبال افزايش روزهاي حضور زائرين در کاظمين هستيم.وي افزود:در اين دوره، روزانه سه کاروان هوايي و يک کاروان زميني به عتبات اعزام خواهند شد و اولين کاروان هجدهمين دوره عتبات دانشگاهيان، روز شنبه اول بهمن ماه از استانهاي قزوين و خراسان جنوبي به عتبات عاليات مشرف مي‎شوند.زارع گفت: زائرين دانشگاهي در دو هتل در شهر نجف و دو هتل در کربلاي معلي اسکان داده مي‎شوند و برنامه‎هايي که براي آنها تدارک ديده شده است يکسان خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما