شناسهٔ خبر: 23602581 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سهمیه اشتغال پایدار روستایی کردستان ۲۶۰ میلیارد تومان است

R7848/P1377/S6,66/CT11

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: سهم استان برای اشتغال پایدار روستایی ۲۶۰ میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، برهان صلواتی ظهر امروز در ششمین جلسه شورای شهرستان و نخستین جلسه مرکز بخش حسین‌آباد این شهرستان اظهار داشت: هر کدام ار مدیران دولتی باید نگاهشان، نگاه به مردم باشد.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی در شهر و روستا و اصحاب رسانه زبان گویای جامعه هستند، گفت: اگر اصحاب رسانه از مدیری انتقاد می‌کنند غرضی در کار نیست و هدف پیشبرد امور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با بیان اینکه مشکلات جامعه در صورتی حل می‌شوند که مردم در کنار مدیران حضور داشته باشند،  تصریح کرد: بیشترین خواسته مطرح شده در این جلسه «اشتغال، بیکاری و توسعه روستایی: است که همه این مشکلات به حوزه کاری بنده بر می‌گردد اما نه تنها شانه خالی نمی‌کنم بلکه همه را قبول می‌کنم.

بی‌تدبیری مدیران کردستانی دلیل "مهاجرت و حاشیه‌نشینی" است

وی عنوان کرد: اگر اشتغالزایی در روستاها صورت نگیرد جوانان به شهرها مهاجرت می‌کنند و حاشیه‌نشینی ایجاد می‌شود و جمع کردن این مشکلات سال‌های سال طول می‌کشد اما سئوال اینجاست که آیا این وضعیت از بی‌تدبیری مدیران نیست.

صلواتی با اشاره به اینکه آفتی به‌عنوان "مصوب شد، قرار شد و مقرر شد" را نمی‌پسندم، افزود: بنده می‌گویم یک کار انجام شود اما اصولی و عملیاتی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در روستاها محصولات ما هدر می‌رود، اظهار کرد: در بخش حسین‌آباد در حوزه تبدیل فرآورده‌های دامی هیچ مشکلی برای پرداخت اعتبار با بهره بانکی 6 درصد نداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اینکه در بخش سیروان برای احداث سردخانه ظرفیت وجود دارد، خاطر نشان کرد: بستر فعالیت این طرح‌ها مشخص شده و مشکلی برای پرداخت تسهیلات نداریم.

وی اضافه کرد: در بخش حسین‌آباد 20 تعاونی فرش دستبافت تشکیل شده و برای تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان فرش دست‌باف در قالب اشتغال توسعه پایدار تسهیلات خاصی در نظر می‌گیریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد: سهم استان برای اشتغال پایدار روستایی 260 میلیارد تومان است که 45 درصد این اعتبارات به حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، 10 درصد معدن، 10 درصد گردشگری، 15 درصد فناوری اطلاعات و ده درصد سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما