شناسهٔ خبر: 23602535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

احمد مرادی: سازمان خصوصی سازی باید یک طرفه قرارداد آلومینوم المهدی را فسخ کند

نمایندگی هرمزگان

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: کمیسیون اصل ۹۰ تا زمان حصول نتیجه موضوع پرونده واگذاری آلومینوم المهدی را پیگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

احمد مرادی در گفت و گو با ایسنا، افزود: روز گذشته(۲۵ دی ماه) جلسه ای با حضور وزیر نیرو، معاون پارلمانی وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت توانیر و قائم مقام وزیر در امور آب برگزار و مشکلات این حوزه در استان هرمزگان مطرح شد.

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه آب و برق در استان هرمزگان مطرح و وزیر نیرو قول مساعد در جهت رفع آن ها در چارچوب زمان بندی مناسب را داد، اضافه کرد: تعمیر و بازسازی نیروگاه های برقی استان هرمزگان، تسریع در تعیین تکلیف پساب شهر بندرعباس، استفاده از سوخت گاز در نیروگاه بندرعباس، جلوگیری از واگذاری نیروگاه گازی خلیج فارس، تعیین تکلیف سهم هرمزگان از آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی و نحوه خرید و قرارداد با سرمایه گذار و تحویل انتقال تأسیسات به استان هرمزگان، تسریع در راه اندازی آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس، تسریع در اتمام پروژه آب رسانی غرب جزیره قشم از مهمترین مسائل مطرح شده بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: تأمین لوله های آب شرب روستایی، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در شرکت توزیع و نیروگاه برق بندرعباس، تعیین تکلیف استخدامی های جدید، تأمین ترانس برق برای جبران نوسانات برق در روستاها و تعویض کامل انتقال برق به جزیره هنگام از دیگر موضوعات مطرح شده بود که دکتر اردکانیان قول تحقق آن ها ظرف چارچوب زمانبندی مشخص داد.

مرادی در ادامه در تشریح نشست کمیسیون اصل ۹۰ با دستور کار بررسی پرونده آلومینیوم المهدی و هرمزال گفت: این جلسه با حضور نماینده دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، نماینده سازمان خصوصی سازی و مدیرعامل سازمان ایمیدرو برگزار شد که موضوع واگذاری آلومینیوم المهدی در این نشست مطرح شد و بنده توضیحی درباره مسائل و مشکلات این واگذار از ابتدای شکل‌گیری قرارداد تاکنون ارائه دادم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه تمامی اعضای حاضر در جلسه اعم از نماینده دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و ایمیدرو، کمیسیون اصل ۹۰ تأکید داشتند که ملاحظات قانونی در این واگذاری رعایت نشده است، افزود: مقرر شد کمیسیون اصل ۹۰ گزارشی درباره واگذاری آلومینیوم المهدی تهیه کند و در صورت ضرورت این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از بررسی مجدد پرونده آلومینیوم المهدی ادامه داد: سازمان ایمیدرو گزارشی در این نشست ارائه داد که خریدار به تعهدات خود عمل نمی‌کند، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از تعهدات خود را انجام نداده و اقساط خود را به صورت منظم پرداخت نکرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بر اساس متن قرارداد، سازمان خصوصی‌سازی باید یک طرفه قرارداد را به دلیل عدم اهلیت خریدار و عدم ایفای تعهدات خود فسخ کند، تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ تا زمان حصول نتیجه موضوع پرونده واگذاری آلومینوم المهدی را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما