شناسهٔ خبر: 23602459 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پرونده روس گیت به نقطه جوش رسید

دیدار استیو بنن با کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا پشت در‌های بسته

استراتژیست سابق کاخ سفید امروز با یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور پشت در‌های بسته دیدار می‌کند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /«استیو بنن»، استراتژیست سابق کاخ سفید امروز سه شنبه با یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا پشت درهای بسته دیدار می کند.

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در حالی بنن را احضار کرده است که اظهارات وی در کتاب جنجالی «آتش و خشم: داخل کاخ سفید ترامپ» نوشته مایکل وولف، واکنش های زیادی به دنبال داشته است. بنن در این کتاب  به نشست غیرقانونی  ژوئن سال 2016 رئیس جمهور و برخی از همراهانش از قبیل دونالد ترامپ جونیور، پسرش؛ جرد کوشنر، دامادش و یک وکیل روس اشاره کرده است. این جلسه پس از آن برگزار شد که دونالد ترامپ جونیور با ارسال ایمیلی از خلع سلاح هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات آمریکا به وسیله روسیه ابراز رضایت کرد و ترامپ در پاسخ او گفت: آن را دوست دارم.

با این حال، ترامپ پس از انتشار این کتاب جنجالی بنن را به از دست دادن عقلش متهم کرد.

بنن آخرین مقام مطرح در کابینه ترامپ است که برای پاسخگویی درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان احضار شده است.

دسامبر گذشته نیز پسر بزرگ ترامپ ضمن حضور در کمیته اطلاعاتی سنا درباره احتمال مداخله روسیه در انتخابات آمریکا بازجویی شد.

روسیه بارها دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب و ترامپ نیز هرگونه توافق میان ستاد انتخاباتی خود با مسکو را رد کرده است.

رابرت مولر، نماینده ویژه وزارت دادگستری آمریکا مسئول تحقیقات درباره احتمال مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. / باشگاه خبر نگاران

 

 

نظر شما