شناسهٔ خبر: 23602451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حزب علامه زکزاکی پلیس نیجریه را متهم به فریبکاری کرد

جنبش اسلامی نیجریه در واکنش به اقدام پلیس این کشور به انتشار تصاویری از علامه شیخ ابراهیم زکزاکی، پلیس را به تلاش برای فریب افکار عمومی متهم کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / جنبش اسلامی نیجریه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد پلیس مخفی نیجریه با انتشار تصاویر علامه شیخ زکزاکی قصد گمراه کردن مردم را دارد. در این بیانیه آمده است: این تصاویر ویدیویی طوری ویرایش شده اند که پخش شدن آنها در جهت منافع حاکمان باشد. این جنبش خواستار آن شد که علامه شیخ زکزاکی بر اساس حکم دادگاه عالی نیجریه که دسامبر 2016 صادر شد به طور کامل و بی قید و شرط آزاد شود.

عبدالمومنی گیوا از اعضای جنبش اسلامی نیجریه گفت: «بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است تصاویر اصلی طولانی تر از تصاویر پخش شده است و مقامات قسمت هایی را که خود مایل بودند، حذف و تصاویر را باب میل خود ویرایش کردند. این تصاویر برای فریب افکار عمومی منتشر شده است. یک دولت مسئول دست به چنین اقدامی نمی زند.»  هفته گذشته انتشار اخباری از وخامت اوضاع جسمانی علامه شیخ زکزاکی باعث برگزاری تظاهرات گسترده در سراسر نیجریه شد. شایعه ای نیز مبنی بر درگذشت زکزاکی منتشر شد. پلیس مخفی نیجریه اعلام کرد انتشار این شایعه آنها را بر آن داشت تا تصاویری از زکزاکی و همسرش پخش کنند.

جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد از بازی هایی که نیروهای امنیتی سرگرم اجرای آنها هستند، شگفت زده نشده اند و فریب آن را نخواهد خورد. عبدالمومنی گیوا گفت: «ما به مبارزه و پافشاری بر درخواست مسالمت آمیز خود برای آزادی شیخ زکزاکی ادامه خواهیم داد. ما هرگز دست به خشونت نخواهیم زد و پلیس نمی تواند ما را به رفتار خشن تحریک کند.» در تظاهرات هفته گذشته که با شعار «زکزاکی را آزاد کنید» برگزار شد، پنج تن از اعضای جنبش اسلامی نیجریه کشته و تعداد زیادی بازداشت شدند.

در دسامبر سال 2015 در پی حمله نیروهای ارتش نیجریه به محل نماز خواندن شیعیان و خانه مسکونی علامه شیخ ابراهیم زکزاکی، بیش از 350 تن از اعضای جنبش اسلامی نیجریه کشته شدند. در این حوادث، زکزاکی و همسرش نیز زخمی و بازداشت شدند و با وجود رای دادگاه عالی نیجریه به آزادی آنان، تا به امروز از بند رها نشده اند.
خبرنگار پرس تی وی در پایان این گزارش گفت: رئیس تیم حقوقی دفاع از شیخ زکزاکی از دولت نیجریه خواسته است این روحانی مسلمان و همسرش را آزاد کند. وی گفت همسر زکزاکی شرایط بسیار دردناکی را تحمل می کند زیرا گلوله هایی که در حوادث دسامبر 2015 به وی اصابت کرد هنوز از بدنش خارج نشده اند. / صداو سیما

نظر شما