شناسهٔ خبر: 23602294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جمهور فرانسه: کاله دروازه ورود مخفیانه به انگلیس نیست

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در جمع نیروهای امنیتی این کشور در شهر ساحلی کاله ضمن تاکید بر رفت و آمد قانونی از بندر کاله، گفت: این بندر دروازه مخفیانه ورود به انگلیس نیست.

صاحب‌خبر -

امانوئل مکرون اظهار کرد: برقراری امنیت در شهر کاله، هم به فرانسه و هم به انگلیس مرتبط است. امیدوارم سفر من به شهر کاله، فرصتی را پیش بیاورد تا با چالش های این شهر و به مهاجران آن رسیدگی کامل شود. ماموریتی که من را به عنوان رئیس جمهوری فرانسه به کاله کشانده کاملا مشخص است.
وی افزود: ماموریت دولت حفاظت از مرزها و تضمین تردد قانونی انسان ها و مبادله کالا میان انگلیس و فرانسه است. پاریس به دنبال تامین امنیت افراد و دارایی هایشان است.
رئیس جمهوری فرانسه ادامه داد: یکی از چالش های بزرگ ما برقراری و حفظ امنیت در زیر ساخت بزرگ تونل مانش و بندر کاله است که فرانسه را به انگلیس مرتبط کرده است.
وی تصریح کرد: هدف ما نظارت بر مرز مشترک با انگلیس، ایجاد امنیت در کاله و حفاظت از ساکنان این شهر در چارچوب تعهدات بین المللی است.
رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد، کاله دروازه ورود مخفیانه به انگلیس نیست. من در این زمینه بسیار شفاف هستم و می گویم که ما از این کار جلوگیری خواهیم کرد و این روند ادامه خواهد یافت. ما به هیچ کس اجازه نخواهیم داد در اینجا شبکه های قاچاق راه بیاندازد. ما اجازه نخواهیم داد بار دیگر در اینجا جنگل ( اردوگاه کاله) راه اندازی کنند.
اروپام**9041*شبس*1488 *مترجم: منوچهر جعفری*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما