شناسهٔ خبر: 23602081 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین یادبود جانباخته حادثه نفتکش سانچی در کرمان برگزار شد

کرمان - ایرنا - آیین یادبودی برای 'احسان ابولی' افسر دوم نفتکش سانچی عصر امروز (سه شنبه) با حضور مسئولان استانی و خانواده آن مرحوم در شهر کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیین یادبود مرحوم احسان ابولی افسر دوم نفتکش سانچی از فرزندان غیور دیار کریمان، عصر امروز (سه شنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان و سایر مسئولان این استان در محل مسجد خاتم الانبیاء (ص) این شهر برگزار شد.
احسان ابولی تنها مهندس کرمانی کشتی نفتکش سانچی در عنفوان جوانی و درست زمانی که قرار بود بزودی تشکیل زندگی دهد جان خود را از دست داد.
16 دی سال جاری یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و 2 بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رئیس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد،اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
سرانجام، روز یکشنبه خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.
مسجد خاتم الانبیاء (ص) کرمان در شهرک شهید باهنر شهر کرمان واقع شده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029

انتهای پیام /*

نظر شما