شناسهٔ خبر: 23602023 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیکر شهید فرزاد سمالی پس از ۳۴ سال در شهر ترکالکی تشییع می‌شود

R41468/P1377/S6,57/CT1

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گتوند گفت: آیین تشییع پیکر مطهر شهید فرزاد سمالی از شهدای والامقام شهر ترکالکی پس از ۳۴ سال در این شهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا تاج‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای جاویدالاثر شهر ترکالکی از توابع شهرستان گتوند استان خوزستان که در عملیات خیبر به ‌فیض شهادت نائل آمده بود پس از 34 سال شناسایی شد.

وی افزود: پیکر مطهر شهید فرزاد سمالی از شهدای عملیات خیبر شهرستان گتوند استان خوزستان پس از انجام مراحل شناسایی از معراج شهدای تهران به اهواز منتقل شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گتوند بیان کرد: هم‌اکنون پیکر مطهر شهید فرزاد سمالی در معراج شهدای اهواز است و مردم نقاط مختلف کشور به‌زیارتش می‌آیند.

وی عنوان کرد: پیکر پاک شهید فرزاد سمالی از شهدای والامقام شهر ترکالکی از معراج شهدای اهواز به گتوند منتقل می‌شود تا در زادگاهش آرام بگیرد.

تاج‌بخش از برگزاری آیین وداع با شهید فرزاد سمالی از شهدای والامقام شهر ترکالکی در شهر گتوند خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه معنوی روز چهارشنبه 27 دی ماه با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا از ساعت 20 آغاز می‌شود.

وی در همین ارتباط توضیح داد: آیین وداع شهید فرزاد سمالی از شهدای والامقام شهر ترکالکی در مصلای امام خمینی(ره) شهر گتوند برگزار می‌شود که ایثارگران، رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، طلاب، روحانیون، بسیجیان، ورزشکاران، جوانان و نوجوانان و نیروهای نظامی و انتظامی در آن حضور می‌یابند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گتوند گفت: همچنین آیین تشییع پیکر مطهر شهید فرزاد سمالی از شهدای والامقام عملیات خیبر روز جمعه 29 دی ماه از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه از ابتدای ورودی شهر ترکالکی آغاز می‌شود و مردم این دیار از فرزند شهید خود پس از 34 سال استقبال می‌کنند.

شهید فرزاد سمالی فرزند ولی در روز نهم اردیبهشت ماه سال 1347 در شهر ترکالکی گتوند دیده به جهان گشود که در دوران هشت سال دفاع مقدس پابه‌پای رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و به نبرد با دشمنان پرداخت.

این دلیرمرد خوزستانی پس از حضور در جبهه‌ها در تاریخ نهم اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر شربت شهادت نوشید و عندربهم یرزقون شد ولی پیکر پاکش از آن زمان تاکنون بی‌نام‌ونشان بود.

شهید فرزاد سمالی در سن 15سالگی به فیض شهادت نائل آمد و جاویدالاثر شد ولی یادبودی برای ایشان در گلزار شهدای امامزاده محمدبن زید(ع) شهر ترکالکی بنا نهادند که مونس خانواده شده بود.

انتهای پیام/*

نظر شما