شناسهٔ خبر: 23601695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

2خبر کوتاه از شهرستان های میبد و بافق

شهردار میبد گفت: افرادی که در مراکز توانبخشی بهزیستی این شهرستان مشغول به کار هستند در واقع مجاهدت را پیشه خود کردند .محمود اسد زاده در بازدید از یکی از مراکز

صاحب‌خبر - شهردار میبد گفت: افرادی که در مراکز توانبخشی بهزیستی این شهرستان مشغول به کار هستند در واقع مجاهدت را پیشه خود کردند .
محمود اسد زاده در بازدید از یکی از مراکز روزانه توانبخشی میبد که محل نگهداری معلولان ذهنی زیر 15 سال است، افزود: یکی از اهداف مرکز ژنتیک میبد مشاوره به خانواده ها و افراد در آستانه ازدواج است.
وی بیان کرد: آنچه مسئولان شورای شهر و شهرداری بتوانند ، در حوزه کاری شان در ارتباط با رفع نگرانی خانواده هایی که ناخواسته متحمل درد و رنج بچه هایی با معلولیت های جسمی و ذهنی هستند و آنها را به مراکز توانبخشی می سپارند ، در جهت ایجاد فضاهایی مناسب برای این مراکز ، انجام خواهند داد.
شهردار میبد به انجام اقداماتی در زمینه ساختمان سازی برای مراکز توانبخشی با کمک خیرین ، صدور پروانه ساختمان ، پیگیری ایجاد فضای سبز در محوطه مراکز و ایجاد امکانات ورزشی در محوطه این مراکز اشاره کرد.
اسد زاده در ادامه با اشاره به آثار مثبت اقدامات فرهنگی و آموزشی جمعی و گروهی که در این مراکز صورت گرفته است ، از خانواده هایی که فرزندان معلول دارند ، خواست با مراکز توانبخشی بهزیستی و مرکز ژنتیک همکاری داشته باشند.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

**
رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه جامعه معلولان بافق که زیر نظر بهزیستی این شهرستان فعالیت دارد، گفت: کارگاه چندمنظوره معلولان با هدف اشتغال و تولید و نیز تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی راه اندازی شد.
ابوالفضل شاهپورزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از سال 1381با تاسیس این نهاد همواره تلاش بر این بود، معلولان با داشتن شغلی مناسب بتوانند با آرامش خاطر و امید به زندگی، به پیشرفت های مادی و معنوی درخورشان برسند.
وی با بیان اینکه امسال با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و اشتغال، تلاش مضاعف داریم تا به فضل خدا خدمات شایسته ای انجام دهیم، گفت: در این راستا اقدام به راه اندازی کارگاه چند منظوره دستان پرتوان ویژه خواهران و برادران معلول شامل کارگاه های خیاطی، قالیبافی و صنایع دستی شده است.
شاهپورزاده افزود: مرحله اول این مجموعه یعنی کارگاه خیاطی با همکاری یکی از بانوان معلول دایر شد که هم اینک هفت نفر از توان‎خواهان و مددجویان، در این کارگاه مشغول به کار هستند.
وی اظهار کرد: با توجه به حمایت های مسئولان و مردم و دریافت سفارش لازم، می توان کارگاه را توسعه داد و آماده دریافت سفارش شهروندان هستیم.
هم اکنون بیش از 800 معلول ذهنی، جسمی، حرکتی، ناشنوا و نابینا، زیرپوشش جامعه معلولان بافق هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
6197/ 7543 / 2047 خبرنگار: محمد حسین فلاح و اصغر عسکری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام

نظر شما