شناسهٔ خبر: 23601463 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران: فقر واردات سازمان یافته کالا به کشور

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با انتقاد از فقر واردات سازمان یافته کالا به کشور، ایران را تنها کشور قاچاق پذیر دنیا معرفی کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، محمدعلی اسفنانی در مصاحبه با برنامه "رویداد" رادیو گفتگو ، برخورد با کالای قاچاق را از وظایف ذاتی سازمان تعزیرات دانست و افزود: تلاش داریم ضمن تغییراتی در قانون تعزیرات اصلاحیه ای به تصویب برسانیم و این قانون باید بروز رسانی شود.
وی با بیان اینکه تعزیرات به تنهایی قادر به جلوگیری از تخلفات نیست، گفت: اقداماتی در بحث ورود کالا از مبادی قانونی و غیر قانونی باید در نظر گرفته شود و ما تنها کشور دنیا هستیم که با بحث قاچاق کالا روبرو هستیم ؛ چراکه ورود کالا به کشورمان سازمان یافته نیست.
اسفنانی ادامه داد: مرز هوایی قابل کنترل است اما مرزهای دریایی و زمینی گاه غیر قابل کنترل هستند و اگر دولت توان خود را بر کنترل مبادی ورودی بگذارد، برخورد منطقی و موفق تر خواهد بود. از طرفی سازمان تعزیرات قادر است با کالای ورودی و عرضه شده به شکل قاچاق برخورد کند.
وی خاطرنشان کرد: هر چه تلاش شود جلوی قاچاق گرفته شود، باز هم تخلفاتی صورت می گیرد که باید با آن برخورد شود. اما نمی توان توقع داشت مبادی ورودی کشور به هر میزان اجازه واردات هر کالایی را داشته باشند؛ در حالی که هم اینک با یک برگ سبز چندین قلم کالا وارد کشور شده است.
اسفنانی کنترل در کنار برخورد قاطع را بصورت همزمان راهگشا دانست و تصریح کرد:نمی توان توقع داشت در شهری مثل تهران با این وسعت زیاد هر یک از مغازه ها مورد سرکشی قرار گیرد و با کالای قاچاق برخورد شود؛ چرا که چاره کار نیست.
مدیرکل تعزیرات استان تهران گفت : مجلس تصمیم گیرنده نهایی است اما اینکه آیا مصوبه کمیسیون تلفیق [برای جمع آوری و فروش انبارهای قاچاق] در صحن رای بیاورد یا در شورای نگهبان تایید شود، جای بحث دارد.
اسفنانی این تصمیم را غیر منطقی خواند و افزود: اگر بنا باشد اجازه داده شود کالای قاچاق با هر روشی در حوزه عرضه بازار قرار گیرد، فلسفه مبارزه با قاچاق را زیر سوال می برد. زیرساخت ها باید فراهم شود و وضع گذشته اصلا ملاک نظر ما نیست.
 

نظر شما