شناسهٔ خبر: 23601349 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد

گفتگوی لاوروف و ظریف درباره برجام

خبرگزاری میزان- وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزرای خارجه روسیه و ایران درباره برجام و مذاکرات صلح سوریه به صورت تلفنی گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

گفتگوی لاوروف و ظریف درباره برجامبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه 26 دی ماه اعلام کرد که سرگئی لاوروف با محمد جواد ظریف درباره مذاکرات صلح سوریه که قرار است در شهر سوچی برگزار شود به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که لاوروف و ظریف درباره توافق هسته‎ای نیز گفتگو کرده‎اند.

وزارت خارجه روسیه می‎گوید که وزرای خارجه روسیه و ایران در این گفتگو پیرامون موضوعات جاری بین المللی رایزنی کردند.

اخیرا نیز سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات روز جمعه دونالد ترامپ گفت: مسکو مخالف هرگونه تلاشی برای برهم‌زدن توافق هسته‌ای کنونی بین کشورهای 5+1 و ایران است. روسیه اظهارات اخیر ترامپ درباره برجام را اظهارنظری بسیار منفی می‌داند.

شامگاه روز جمعه به وقت تهران ، رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه در صورت عدم تغییر دیگر تعلیق تحریم ها علیه ایران را تمدید نخواهد کرد اعلام کرد: برای آخرین بار تعلیق تحریم های هسته‎ای ایران مندرج در توافق نامه برجام را تمدید می کند.

ترامپ تاکید کرده است که در صورتی که اصلاحات مد نظر او در بخش تشدید نظارت ها انجام نشود و توافق جدید دربرگیرنده برنامه موشکی ایران نباشد برجام را دیگر تایید نخواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا از اروپایی ها خواسته است تا در مدت 120 روز آینده برای ایجاد یک توافق مکمل همکاری کنند، وگرنه دولت آمریکا از برجام خارج خواهد شد.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: مسکو این موضوع که آمریکا طرح جایگزین‌کردن یک توافق جدید به جای برجام مطرح کرده را نمی‌تواند بپذیرد.

وی همچنین تأکید کرد: توافق با ایران غیرقابل بازنگری است و مسکو با هر تلاشی که در راستای تضعیف برجام باشد، مقابله می‌کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما