شناسهٔ خبر: 23601079 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کنگره سراسری شعر فرهنگ یاران پاسدار در بوشهر برگزار می‌شود

R41363/P1377/S6,53/CT11

دبیر علمی ششمین کنگره سراسری شعر فرهنگ یاران پاسدار استان بوشهر با بیان اینکه این کنگره در ۷ محور برگزار شده است گفت: اختتامیه این کنگره فردا چهارشنبه ۲۷ دی ماه با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام محمّد حسین انصاری‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه ششمین کنگره شعر فرهنگیاران پاسدار در راستای توانمند سازی و انسجام بخشی به ظرفیت فرهنگ‌یاران شاعر برگزار شده است اظهار داشت: ششمین کنگره شعر فرهنگیاران پاسدار برای بهره گیری حداکثری از هنر شعر در راستای تأمین اهداف فرهنگی سپاه در 7 محور و با شعار شعر پاسدار، بصیرت افزا، گفتمان ساز، ظلم ستیز، حماسه آفرین، پیش رونده و پیش برنده در خدمت اسلام و انقلاب برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این کنگره به مدت دو روز در بندر بوشهر برگزار شد گفت: در روز نخست، شرکت کنندگان در کارگاه‌های «بایدها و نبایدهای شعر آیینی»، «جریان شناسی شعر معاصر» و «فن بیان و مهارت‌های شعرخوانی» با حضور اساتید برجسته کشوری شرکت کردند.

 دبیر علمی ششمین کنگره سراسری شعر فرهنگ یاران پاسدار استان بوشهر اظهار کرد: بازدید از منزل شهید رئیس علی دلواری در شهر دلوار و گشت دریایی همراه با شعرخوانی روی دریا از برنامه‌های جانبی این کنگره است که در عصر روز نخست برگزار شد.

انصاری‌نژاد با بیان اینکه امسال برای نخستین بار بخش ویژه شعرخوانی به صورت دکلمه به کنگره اضافه شده است افزود: در این بخش افرادی به عنوان برگزیده از سوی هیئت داوران انتخاب و از آنها تقدیر می‌شود.

 دبیر علمی ششمین کنگره سراسری شعر فرهنگ یاران پاسدار استان بوشهر از برگزاری اختتامیه این کنگره فردا چهارشنبه 27 دی ماه خبرداد و بیان کرد: اختتامیه کنگره فردا چهارشنبه 27 دی ماه با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، سردار محبی مسئول معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه و جمعی از مسئولین استانی در مهمانسرای شهدای خلیج فارس منطقه دوّم ندسا برگزار می‌شود

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این کنگره‌ها گامی مهم و تأثیرگذار برای نشر فرهنگ شعر و شعرخوانی ارزشی و انقلابی در کشور برداریم.

دبیر علمی ششمین کنگره سراسری شعر پاسدار اذعان کرد: رونمایی از سه نماهنگ انقلابی، اجرای گروه سرود سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و شعرخوانی نفرات برگزیده، داوران و مهمانان ویژه از جمله برنامه‌های مراسم اختتامیه این کنگره  است.

انتهای پیام/

نظر شما