شناسهٔ خبر: 23600836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان خبر داد:

تأیید ۴۵ اثر برای حضور در نخستین جشنواره تئاتر استانی بسیج مساجد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: از بین آثار ارسالی حدود 45 نمایش تأیید شده است که 9 تئاتر صحنه ای و هشت تئاتر خیابانی وجود دارد که از یکم تا سوم بهمن ماه در نیشابور به اجرا در خواهند آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عطارنیوز، سید جواد کمالی امروز در نشست خبری که با موضوع جشنواره استانی تئاتر بسیج مساجد خراسان رضوی در نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرسشتان نیشابور برگزار شد گفت: جشنواره استانی تئاتر بسیج مساجد خراسان رضوی برای اولین بار در نیشابور برگزار می شود که تاکنون85اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

 

وی افزود: از بین آثار ارسالی حدود45نمایش تأیید شده است که 9تئاتر صحنه ای و 8تئاتر خیابانی از شهرهای کاشمر، درگز، قوچان، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، فریمان، سبزوار و مشهد وجود دارد که از یکم تا سوم بهمن ماه در نیشابور به اجرا در خواهند آمد.

 

کمالی گفت: این جشنواره با حضور در گلزار شهدا آغاز به کار خواهد کرد، اجرای خیابانی در مراکز مختلف سطح شهر اجرا می شود و اجرای گروه ها نیز در مساجد برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به مراکز برگزاری تئاتر گفت:تالار ادیب، فرهنگسرای وکیلی و سالن تربیت نیز از اماکن برگزاری این تئاتر ها است و مراسم اختتامیه این جشنواره سوم بهمن ماه در پردیس سینمایی شهر فیروزه نیشابور برگزار خواهد شد.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: سیاست ما جذب حداکثری هنرمندان است که جامعه هدف نیز اداره ارشاد است، 80هنرمند در این جشنواره شرکت می کنند که 25خواهر و55برادر حضور دارند.

 

وی ادامه داد: سبک زندگی اسلامی، مدافعان حرم، موضوعات اجتماعی و دفاع مقدس سوژه های خوبی است که برای اجرای نمایش به آن پرداخته شده است.

 

کمالی گفت: برگزاری جشنواره ها باعث دیده شدن هنرمند می شود که حمایت بزرگی از آنان است.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما