شناسهٔ خبر: 23600442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش تصادفات در شاهرود باید با تدبیر مهار ‌شود

سمنان - ایرنا - سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به افزایش تصادفات در شاهرود گفت : با ارایه تدابیر جامع، روند رو به رشد تصادفات در این شهرستان شرق استان سمنان مهار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قدرت ‌الله ابک روز سه شنبه در نشست شورای ترافیک استان با محوریت بررسی ترافیک و تصادفات شهرستان شاهرود در سالن کوثر استانداری ، افزود : یکی از وظایف شورای ترافیک رصد آمار تصادفات و تلفات درون شهری است که شهر شاهرود با توجه به اعلام گزارش فرمانده پلیس راه راهور، نیازمند تشکیل جلسه برای بررسی و ارایه راهکار برای کاهش آمار تصادفات بوده است.
وی بیان کرد : طبق گزارش ارایه شده در شاهرود راکبان موتورسیکلت ، محور اتصال شهر بسطام به شاهرود و توقف ماشین‌های سنگین در ابتدا و انتهای شهر، مهم‌ترین عوامل افزایش تصادف هستند که باید با هم افزایی نهادهای مرتبط این آمار رو به رشد مهار شود.
وی اظهارداشت : باتوجه به نیاز شهر شاهرود و اتخاذ تدابیر راهبردی و ارایه طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت تلاش می‌شود مشکل این شهرستان در بحث گره ترافیکی و افزایش تصادف حل شود.
معاون فرماندار شاهرود، عابر پیاده، تردد خودروهای سنگین و موتورسیکلت‌ها را از مهم‌ترین عوامل تصادفات در این شهرستان ذکر کرد و یادآور شد: ارایه آموزش به رانندگان موتورسیکلت، بستن پیاده‌روها برای ممانعت از ورود خودروها از اقداماتی بود که برای کاهش مشکلات ترافیکی در این شهر انجام شد.
ترکمان ایجاد سه پایانه برای توقف خودروهای سنگین در شاهرود را ضروری دانست.
شهردار شاهرود بیان کرد : نحوه اتصال نامناسب معابر، تقاطع ناایمن و پیاده‌روی کم‌عرض از عواملی است که منجر به افزایش ترافیک و مشکلات ناشی از آن می شود.
محسن احمدی ادامه داد : اجرای طرح هندسی معابر تا حد زیادی بر کاهش گره ترافیک اثرگذار است.
به گزارش ایرنا، آمار تصادفات فوتی درون شهری استان سمنان از ابتدای سال 96 تاکنون ، 45 فقره بوده که 22 نفر عابر پیاده، 17 نفر راکب موتورسیکلت ، یک نفر ترک نشین ، چهار نفر راننده و 2 نفر سرنشین بودند.
سهم تصادفات فوتی شهرستان شاهرود معادل 46 درصد از فوتی های استان است.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

نظر شما