شناسهٔ خبر: 23599997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار قزوین خبر داد:

ذخیره سازی کالاهای اساسی برای تامین نیاز مردم قزوین

قزوین-ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: ذخیره سازی کالاهای اساسی برای تامین بازار شب عید مردم استان در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، منوچهرحبیبی روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین افزود: گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، برنج، روغن و شکر و همچنین میوه شامل سیب و پرتغال از جمله این کالاها هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین همچنین از ذخیره سازی 2 هزار و 700 تن شکر و سه هزار تن تخم مرغ و 980 تن برنج و 200 تن روغن و کره در استان خبر داد.
وی اضافه کرد: همچنین به منظور تامین نیاز شهروندان استان، روزانه 80 تن گوشت مرغ تازه و کشتار روز به بازار عرضه می شود که این رقم در ایام منتهی به نوروز به 110 تن افزایش می یابد که پیش بینی های لازم برای تامین آن صورت گرفته و همچنین برای ذخیره سازی 500 تن مرغ منجمد به منظور کنترل قیمت این محصول در استان برنامه ریزی شده است.
حبیبی همچنین در خصوص میوه مورد نیاز مردم استان برای ایام نوروز 97 نیز گفت: برای ذخیره سازی یک هزار و 500 تن میوه شامل یک هزار تن پرتغال و 500 تن سیب برنامه ریزی و اقدام شده است.
این مسئول همچنین گفت: خرید و انبار سیب مورد نیاز مردم استان برای ایام عید به پایان رسیده و هم اکنون در حال وارد کردن پرتغال و ذخیره سازی این میوه هستیم.
وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال میزان مصرف اقلام خوراکی بالا رفته است و از سوی دولت تاکید شده که ستادهای تنظیم بازار به صورت هفتگی در مراکز استان ها تشکیل شده و به رصد بازار و کنترل قیمت ها بپردازند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: تدابیری اندیشیده شده که در ایام منتهی به پایان سال شاهد افزایش بی رویه قیمت ها و کمبود محصول در بازارهای استان نباشیم.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما