شناسهٔ خبر: 23599863 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فان مارویک گزینه اصلی سرمربیگری استرالیا

تهران- ایرنا- بر اساس گزارش تارنمای خبری گل، «برن فان مارویک» سرمربی سابق تیم ملی فوتبال عربستان سعودی گزینه اصلی هدایت استرالیا در جام جهانی 2018 است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه تارنمای خبری گل، در حال حاضر دو مربی خارجی گزینه هدایت استرالیا هستند. علاوه بر فان مارویک، «لوئیس فان خال» در فهرست نامزدهای این سمت قرار دارد.
تارنمای گل این اسامی را بعد از سفر «دیوید گالوپ» مسئول اجرایی فدراسیون استرالیا به اروپا فاش کرد. بر اساس این گزارش، بعد از مصاحبه هایی که با این دو انجام شده، فان مارویک گزینه مطلوب فدراسیون است. تقاضای دستمزد کمتر و تمایل او به پذیرش قرارداد کوتاه مدت و تجربه گذشته اش در کنفدراسیون آسیا باعث شده بر فان خال ترجیح داده شود.
آخرین مسئولیت فان مارویک سرمربیگری تیم ملی عربستان است. او با وجود اینکه عربستان را به جام جهانی 2018 برد، از سمت خود برکنار شد.
این مربی 65 ساله با تیم فاینورد فاتح جام اروپا شد و با تیم هلند نایب قهرمانی جام جهانی 2010 را کسب کرد. هلند در فینال این جام با نتیجه یک بر صفر مغلوب اسپانیا شد و از تصاحب جام بازماند.
فان خال نیز بعد از اخراج از سرمربیگری منچستریونایتد مسئولیتی نداشته است.
او با تیم های بارسلونا، بایرن مونیخ، آلکمار و آژاکس شش قهرمانی در لیگ های فوتبال اروپا کسب کرد و با تیم آژاکس فاتح لیگ قهرمانان اروپا 1995 شد.
«گراهام آرنولد» و «تونی پوپوویچ» گزینه های داخلی هدایت استرالیا محسوب می شوند، اما می گویند با آنها در مورد این مسئولیت گفت و گو نشده است. فدراسیون استرالیا اعلام کرد تا اواسط ماه فوریه در این باره تصمیم نمی گیرد. استرالیا یک ماه بعد از آن دو دیدار دوستانه مقابل نروژ و کلمبیا در پیش دارد.
گمان می رود آرنولد علاقه مند این مسئولیت است، اما قرارداد طولانی مدت می خواهد.
استرالیا در جام جهانی 2018 در گروه سی با تیم های فرانسه، پرو و دانمارک هم گروه است.
ورزشی**1584**1368
مترجم:مولوی** انتشار: خیراله شفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما