شناسهٔ خبر: 23599752 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیام جهانی «پاپ» برای حمایت از مسلمانان میانمار

خبرگزاری شبستان: پاپ واتیکان در پیامی از جامعه بین الملل خواست تا از اقلیت های میانمار حمایت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، پاپ «فرانسیس» نامه تشکرآمیزی را در پاسخ به نامه تبریک 25 دسامبر 2017 «احمد طیب» شیخ الازهر، به وی ارسال کرد و از جامعه بین الملل خواست تا به منظور حمایت از اقلیت ها در میانمار و بنگلادش اقدامی انجام دهند.

پاپ واتیکان در این نامه اعلام کرد: بخشی بیشتر پیام سالیانه اش به شهر رم و همه جهان برای سخن از افراد به ویژه کودکانی اختصاص دارد که در خاورمیانه ا زجمله فلسطین، سوریه، عراق و یمن رنج می برند.

وی افزود: در سفر اخیرم به میانمار و بنگلادش از جامعه بین الملل خواستم تا از همه اقلیت های حاضر در این منطقه حمایت کنند.

فرانسیس ادامه داد: کسی با درد بردارش حتی با اختلاف در رنگ یا دین یا زبان یا فرهنگ درد نکشید، باید نسبت به صدق ایمان وانسانیتش کندو کاو کرد؛ به همین دلیل از پناهندگان روهینگیا علنی خواستم تا ما را به خاطر از کوتاهی و سکوت مان ببخشید.

احمد طیب در می 2016 میلادی سفر تاریخی به واتیکان داشتند و با پاپ دیدار کردند؛ پس از آنها پاپ فرانسیس در آوریل 2017 در همایش صلح که الازهر در قاهره برگزار کرد، شرکت کردند. روابط الازهر و واتیکان

گفتنی است، بیشتر اقلیت مسلمان روهینگیا در راخین زندگی می کنند و راخین یکی از فقیرترین مناطق در میانمار به شمار می آید، این منطقه از از سال 2012 میلادی شاهد درگیری های خشونت بار بین بودایی ها و مسلمانان بوده است . نسبت مسلمانانی که در ایالت راخین زندگی می کنند، 4 درصد از جمعیت 42 میلیونی این کشور است. مسلمانان در میانمار از کشتار و تبعید و محرومیت از حقوق سیاسی و آزادی های دینی و مصادره اوقاف اسلامی و محرومیت اقتصادی رنج می برند و از پایان آگوست 2017 میلادی، بیش از 656 هزار مسلمان از اقلیت روهینگیا به علت حمله نیروهای ارتش میانمار به ایالت راخین از این منطقه به سوی بنگلادش گریختند و در اردوگاهها زندگی می کنند.

نظر شما