شناسهٔ خبر: 23599291 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف موادمخدر در استان مرکزی 10 درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی گفت: کشفیات موادمخدر در سال جاری در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نبی الله شاه محمدی حیدری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: با تلاش و همکاری شبانه روزی نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، سپاه روح الله، بسیج و دستگاه قضایی این استان امسال، 6 تن و 862 کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده است.
وی بیان کرد: 11 هزار و 254 نفر نیز در سال جاری در حوزه جرایم مبارزه با موادمخدر در استان مرکزی دستگیر شده اند که در این شاخص نیز نسبت به مدت مشابه قبل شمار دستگیر شده ها هشت درصد افزایش دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی ادامه داد: 261 منطقه آلوده به موادمخدر امسال در استان پاکسازی شده که عملیات های صورت گرفته در این راستا نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش یافته است.
شاه محمدی حیدری عنوان کرد: توقیف وسایل نقلیه از قاچاقچیان و توزیع کنندگان موادمخدر در این استان نیز 11 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: در 9 ماه امسال 550 کارگاه آموزشی در راستای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی برگزار شده که این دوره ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی افزود: در این مدت آموزش مهارت های زندگی، سبک های فرزند پروری و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر به خانواده ها نسبت به مدت مشابه قبل 50 درصد، آموزش مهارت های مراقبت از خود ویژه دانش آموزان مدارس دوره دوم ابتدایی 24 درصد، برنامه پیشگیرانه مدرسه مراقبت اجتماع محور در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم 10 درصد و برنامه آموزش مهارت های مقابله ای در مدارس متوسطه اول دولتی 37 درصد افزایش یافته است.
شاه محمدی حیدری بیان کرد: برنامه مدارس عاری از خطر امسال در مقطع متوسطه دوم دولتی نسبت به مدت مشابه قبل 30 درصد، برنامه پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه ها و محیط های دانشجویی و آموزشی چهار درصد و آموزش مهارت های زندگی ویژه مددجویان، خانواده زندانیان و سربازان در زندان ها 100 درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: امسال 50 نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی برپا شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی افزود: 170 مرکز درمانی و حمایت های اجتماعی از معتادان در سال گذشته در این استان فعال بود که شمار این مراکز امسال به 169 مورد رسیده و مرکز تی سی شهرستان خمین به دلیل مراجعه کم تعطیل و مقرر شده این مرکز در اراک ایجاد شود.
شاه محمدی حیدری با تاکید بر اهمیت ایجاد مرکز تی سی افزود: تاکنون این مرکز در اراک ایجاد نشده و پیگیری های لازم برای ایجاد آن در دست اقدام است.
وی اظهار کرد: 29 هزار و 631 نفر در استان مرکزی امسال تحت درمان اعتیاد قرار گرفته اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ششمین همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی در امر مبارزه با موادمخدر کشور گفت: این همایش اول بهمن ماه امسال در سالن همایش های استانداری مرکزی برگزار می شود.
شاه محمدی حیدری عنوان کرد: این همایش منطقه ای با حضور مسئولان ارشد کشور، دست اندرکاران و 120 تشکل مردم نهاد در امر مبارزه با موادمخدر از استان های مرکزی، خوزستان، همدان، لرستان، کرمانشاه و ایلام برنامه ریزی شده است.
وی بیان کرد: خانواده و راهکارهای پیشگیری از اعتیاد، صیانت و اجتماعی شدن امر مبارزه با موادمخدر و نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری، درمان و مبارزه با موادمخدر از مهمترین محورهای این همایش است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی ادامه داد: تجلیل از خانواده های معظم شهدا و جانبازان در راه مبارزه با موادمخدر، تشکل های برتر مردم نهاد، برپایی نمایشگاه تخصصی مبارزه با موادمخدر و کارگاه های علمی و تخصصی از دیگر محورهای این همایش است.
شاه محمدی حیدری بیان کرد: در این همایش راهکارهای مناسب برای صیانت از خانواده های آسیب دیده از اعتیاد و اشتغال بهبود یافتگان ارایه خواهد شد.
وی گفت: همایش پیاده روی خانوادگی با پیشگیری از اعتیاد نیز در 6 بهمن ماه امسال در منطقه گردو اراک پیش بینی شده است.
بر اساس آخرین آمار موجود، 30 هزار جمعیت معتاد در استان مرکزی وجود دارد که 10 درصد از این آمار را زنان تشکیل می دهند.
3005/6013/خبرنگار:معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما