شناسهٔ خبر: 23598599 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

200هزار نفر از فارغ التحصیلان استان بیکار هستند

به گزارش ایرنا محمد تقی زاده یکشنبه در نشستی با نیروهای حق التدریسی شهرستان کارون بیان کرد: یکی از علت های افزایش جذب نیرو در این سازمان، فراهم آوردن فرصت های

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمد تقی زاده یکشنبه در نشستی با نیروهای حق التدریسی شهرستان کارون بیان کرد: یکی از علت های افزایش جذب نیرو در این سازمان، فراهم آوردن فرصت های شغلی برای این جوانان است .
وی بیان کرد: فرآیند جذب نیروهای حق التدریسی به صورت جدی در آموزش و پرورش پیگیری شده و استاندار خوزستان به صورت جدی از جذب این نیروها حمایت کرد اما بسیاری دیگر هم به سنگ اندازی دراین مسیر پرداختند.
وی ادامه داد: با تلاش های فراوان مجوز اولیه جذب 2 هزار نفر نیروهای حق التدریسی از وزارتخانه دریافت کردیم که در مرحله بعد این تعداد را به چهار هزار و 500 نفر افزایش دادیم.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان مرحله بعدی جذب نیروهای حق التدریس را رسمی شدن آنها عنوان کرد.
تقی زاده با اشاره به اجباری شدن آموزش پیش دبستانی در خوزستان گفت: یکی از نتایج اجباری شدن این دوره ایجاد شغل با به کار گیری مربیان پیش دبستانی بود، همچنین با انجام این کار ذهن کودکان و خانواده ها یک سال زودتر درگیر مدرسه می شود و امکان فراگیری سریعتر مهارتهای اجتماعی برای نوآموزان به وجود می آید .
وی خوزستان را دارای رتبه نخست در جذب نوآموزان پیش دبستانی عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری 104 هزار نوآموز جذب دوره پیش دبستانی شدند و با توجه به اینکه خوزستان استانی چند زبانه است، این نوآموزان با گذراندن دوره پیش دبستانی، با آمادگی بیشتری وارد پایه اول دبستان می شوند.
تقی زاده همچنین اجباری شدن پیش دبستانی را یکی از راههای پیشگیری از بازماندگی از تحصیل دانش آموزان در پایه های بالاتر دانست.
سه هزار و 200 نفر معلم حق التدریسی در ابتدای سال تحصیلی جاری جذب آموزش و پرورش استان شدند .
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، این اداره کل در حال حاضر با کمبود هفت هزار معلم مواجه است.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام

نظر شما