شناسهٔ خبر: 23598532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمادگی کامل حزب عوامی تحریک پاکستان برای آغاز اعتراضات سراسری با هدف سرنگونی دولت

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

پاکستان از فردا مجددا شاهد اعتراضات گسترده در خیابان‌ها خواهد بود که این بار توسط طاهر القادری و طرفدارانش انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از  ای آر وای نیوز، کارکنان حزب عوامی تحریک پاکستان تمام مقدمات لازم برای آغاز اعتراضات سراسری به منظور ساقط کردن دولت پاکستان را فراهم کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است هزاران صندلی به جایگاه مرکزی برگزاری اعتراضات حزب طاهر القادری انتقال داده شده تا از فردا پاکستان شاهد آغاز یک اعتصاب سراسری دیگر باشد.

نیروهای مردمی با انجام کابل کشی روشنایی لازم را نیز فراهم کرده‌اند تا شرکت کنندگان در اعتصاب با مشکل خاموشی روبرو نباشند.

طاهر القادری که پیش از این اعلام کرده است تا زمانی که دولت پاکستان ساقط نشود اعتراض ادامه خواهد یافت، فردا اعتصاب خیابانی را با سخنرانی خود به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که برای نخستین بار دو حزب تحریک انصاف و حزب مردم در کنار هم ایستاده و از طاهر القادری حمایت می‌کنند تا دیگر کسی مانع سرنگونی دولت پاکستان نباشد.

از سوی دیگر درخواست عدم صدور مجوز برای اجتماع حزب عوامی تحریک که از سوی دولت ایالت پنجاب به دادگاه عالی پاکستان ارائه شده بود، رد شده است.

در حال حاضر تنها کاری که دولت ایالت پنجاب انجام داده تا مانع طاهر القادری شود مسدود کردن خیابان‌های  منتهی به محل برگزاری اعتصاب، توسط کانتینر است که با توجه به تجربه اعتصابات  سال‌های قبل نمی‌توان به آن‌ها امید زیادی بست.

طاهر القادری پس از آنکه گزارش قاضی باقر نجفی در مورد پرونده قتل‌های مادل تاون رسانه‌ای شد حدود 10 روز به سروزیر و وزیر قانون ایالت پنجاب فرصت داد تا استعفا کنند، ولی پس از عدم توجه شهباز شریف و رانا ثناءالله به هشدار طاهر القادری وی تصمیم به برگزاری اعتصاب گسترده در خیابان‌‌های پاکستان گرفت.

مدیر مجموعه بین المللی منهاج القرآن تهدید کرده است که ما برای ریشه‌کنی ظلم، خود را مجاز به انجام هر کاری می‌‌دانیم، و در این راه واهمه‌ای نداریم.

در حالی که کمتر از پنج ماه تا برگزاری انتخابات در پاکستان فرصت باقی مانده است اوضاع سیاسی در این کشور به نا به‌سامان‌ترین حد خود رسیده و احتمال برگزاری انتخابات پیش از موعد نیز وجود دارد.

انتهای پیام/.

نظر شما