شناسهٔ خبر: 23598475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هاشمی: حضور صالحی امیری به نظر مجلس و سازمان بازرسی بستگی دارد

R1491/P1014142/S2,25/CT11

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورا منتظر تعیین نکلیف صالحی امیری در معاونت فرهنگی شهرداری تهران است،گفت: در این زمینه منتظر نظر مجلس و سازمان بازرسی خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن هاشمی در حاشیه سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز ابتدا اعضای شورای شهر تهران تذاکراتی را در خصوص مسائل مختلف مطرح کردند.

وی تصریح کرد: در ادامه جلسه طرح دو فوریتی فروش اوراق مشارکت برای تکمیل خط 6 و 7 مترو تهران در دستور کار قرار گرفت که در  ادامه 13 نفر از  20 نفر از اعضای شورای شهر تهران به دو فوریت طرح  رای دادند و در ادامه نیز کلیات طرح با 15 رای به تصویب رسید.براساس قانون بودجه، دولت به شهرداری‌ها اجازه داده است تا از طریق اوراق مشارکت بخشی از منابع خود را تأمین کنند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به اینکه تا هفته آینده وزارت کشور به شهرداری مهلت داده بود مصوبه اوراق مشارکت را ارسال کند، بنابراین در جلسه امروز این موضوع  مطرح شد و این در حالی است که اوراق مشارکت مسیر طولانی دارد که باید طی شود.

وی گفت: اوراق مشارکت 4 هزار میلیارد تومانی که برای خطوط 6 و 7 مترو تصویب شده است، 50 درصد آن توسط دولت بازپرداخت و تأمین می‌شود.

هاشمی همچنین به حواشی انتخابات کمیته ملی المپیک و انتخاب صالحی امیری به عنوان رئیس این کمیته بیان کرد: در این زمینه باید استفساریه گرفته شود که آیا وی می‌تواند همزمان در شهرداری و کمیته ملی المپیک باشد یا خیر؟

رئیس شورای شهر تهران افزود: البته بعد از استفساریه مجلس نیز قاعدتا سازمان بازرسی نیز در این زمینه نظر خواهد داد که باید منتظر ماند.

وی در پایان گفت: شهردار تهران نیز باید هر چه زودتر تکلیف معاونت فرهنگی شهرداری تهران را نیز مشخص کند.

انتهای پیام/

نظر شما