شناسهٔ خبر: 23598472 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استان اردبیل در بهبود شاخص های محیط کسب و کار رتبه ۲۷ را کسب کرده است

R41374/P1494/S6,49/CT12

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اشاره به کسب رتبه ۲۷ استان اردبیل در بهبود محیط کسب و کار گفت: تنزل ۱۷ پله‌ای رتبه استان اردبیل در بهبود فضای کسب و کار صحت و دقت پایش کسب‌ و کار در مدل جدید را با تردید رو به رو می‌کند.

صاحب‌خبر -

هاشم مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار از مهمترین اولویت‌ها در راستای توسعه سرمایه‌گذاری بوده که در این راستا در استان اردبیل نیز اهتمام جدی داریم تا بتوانیم زمینه‌ساز سهولت و بهبود فضای کسب و کار شویم.

 وی با اشاره به کسب رتبه نخست و دوم در بهبود فضای کسب و کار در سال‌های 94 و 95 توسط استان اردبیل بیان کرد: در بهار امسال نیز بر اساس گزارش اتاق بازرگانی رتبه استان اردبیل در سهولت و بهبود فضای کسب و کار 10 در بین 31 استان کشور و در تابستان امسال رتبه 27 بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه کسب رتبه 27 استان در تابستان امسال سبب انتقادهایی به مدیران اقتصادی استان شده است، تصریح کرد: در حالی که در سال‌های 94، 95 و بهار امسال رتبه استان در این حوزه مطلوب و مناسب بوده اما هیچ گاه منتقدانی که امروز به رتبه 27 استان انتقاد دارند، از وضعیت مطلوب دو سال گذشته اعلام رضایت نکرده بودند.

مظفری گفت: احتمال می‌رود تغییر تعداد مؤلفه‌های مورد ارزیابی، تغییر تعریف مؤلفه‌ها و متفاوت بودن تعداد افرادی که در نظرسنجی‌های اتاق بازرگانی مشارکت دارند در فصول مختلف از علل نوسانات در رتبه‌بندی برخی استان‌ها نظیر استان اردبیل باشد.

وی افزود: تنزل 17 پله‌ای رتبه استان اردبیل در تابستان امسال نسبت به بهار صحت و دقت پایش کسب‌ و کار در مدل جدید را با تردید مواجه می‌کند که انتظار می‌رود در فصول بعدی شاهد قرار گرفتن استان در جایگاه واقعی خود در حوزه بهبود فضای کسب و کار باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بهبود فضای کسب و کار را یک پروژه فرادستگاهی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه رتبه مثبت یا منفی استان در این زمینه مربوط به عملکرد تمامی دستگاه‌هاست باید در این زمینه تمامی دستگاه‌های اجرایی مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم شاهد ارتقای رتبه استان در سهولت فضای کسب و کار باشیم.

انتهای پیام/ع

نظر شما