شناسهٔ خبر: 23598363 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۶ دی ماه

نفتکش سانچی وزیران امورخارجه، تعاون و راه را به مجلس کشاند، پاسخ وزیر دادگستری به سوالات محجوب و قاضی پور در مجلس، مخالفت مجلس با فوریت طرح اصلاح قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل بذر، تغییر نام صندوق بهره‌برداری از اماکن تاریخی، نامه ۱۷۰ نماینده به روسای قوا برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و... از جمله مهمترین اخبار امروز (سه‌شنبه) ۲۶ دی ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان  برگزار شد و سوال از وزیر دادگستری در دستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس از حضور وزیران امور خارجه، تعاون و راه در جلسه هفته آینده کمیسیون عمران برای پاسخگویی به ابهامات حادثه غمبار آتش سوزی نفتکش سانچی خبر داد.

در همین رابطه مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس ضمن تسلیت درگذشت جانباختگان حادثه نفتکش سانچی درگذشت پسرعموی نماینده خرمشهر را که جانباختگان این حادثه بود نیز تسلیت گفت.

وزیر دادگستری در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال نادر قاضی پور گفت: همه بخش‌های کشور گرفتار مشکل هستند و مشکلات فقط معطوف به شوراهای حل اختلاف نیست اما با توجه به وسع مالی دولت رضایت کارکنان شوراهای حل اختلاف را جلب می‌کنیم.

در ادامه نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه که مدعی شده بود ایجاد اختلاف طبقاتی در قوه قضائیه اتفاق می افتد اما کارکنان شوراهای حل اختلاف ضمن آنکه از هیچ یک از امتیازات قوه قضائیه برخوردار نیستند، فقط ماهی ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کنند، از پاسخ‌های وزیر دادگستری قانع شد.

سیدعلیرضا آوایی همچنین در پاسخ به سوال علیرضا محجوب  با اشاره به اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی شده برای شورای حل اختلاف گفت که اعتبار شورای حل اختلاف رشد خوبی داشته است و کمک مجلس را می‌طلبد.

و در ادامه  توضیحات او، علیرضا محمجوب نماینده تهران که خواستار پرداخت حداقل حقوق به ۱۱ هزار نفر از کارکنان شورای حل اختلاف شده بود از پاسخ آوایی قانع شد.
 

ناطقین امروز مجلس

سیاوشی: جامعه دچار کسری سرمایه اجتماعی شده است

نماینده پیرانشهر: دولت چه برنامه‌ای برای معیشت مرزنشینان دارد؟

کبیری: حوادث اخیر در برخی شهرها هشداری برای مسوولان نظام است

محمدی: بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی، عقوبت دنیوی و اخروی دارد

جعفرزاده: سپرده‌گذاران موسسات مالی نه آشغال بودند نه خس و خاشاک

***

ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی صبح امروز با حضور در فراکسیون امید مجلس به ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور از دولت هفتم تا دولت دوازدهم و همچنین موسسات مالی غیرمجاز پرداخت و گفت: موسسات مالی غیرمجاز منابع نظام بانکی را با نرخ‌های اغوا کننده به سوی خود می کشیدند.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلسه فوق‌العاده هیات رییسه و کمیته اقتصادی فراکسیون امید و اعضای فراکسیون در کمیسیون تلفیق ظهر امروز برای بررسی بودجه ۹۷ برگزار شد گفت: مقرر شد سه‌شنبه آینده نشست فراکسیون برای بررسی کلیات و جزئیات بودجه و موارد اصلی برگزار شود.

اخطارها و تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

پزشکیان در پاسخ به اخطار حاجی دلیگانی: کمیسیون امنیت مجلس گزارش آتش سوزی نفتکش سانچی را تهیه کند

علوی: تاثیر آلایندگی آلودگی نفت در عسلویه با جدیت پیگیری شود

پزشکیان در پاسخ به تذکر مسعودی: استیضاح ربیعی از دستور کار خارج شده است

حاجی دلیگانی: دشمنان با دیپلماسی خنده رییس‌جمهور گستاخ‌تر شدند

ذوالقدر: حفاظت از حیثیت و جان عزیزان جان باخته در کشتی سانچی بر عهده دولت است

نیازآذری: موضع‌گیری‌های مسئولان کشور باید در راستای منافع ملی باشد

نماینده اهواز: برداشت آب از رود کارون بیش از اندازه مجاز است

***

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از موافقت با بازدید اعضای این کمیسیون از زندان اوین خبر داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای به تغییر نام «صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی» به «صندوق توسعه صنایع دستی و فرش و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی» رای دادند.

همچنین مجلس با یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر نهال مخالفت کردند.

۱۷۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به روسای سه قوه خواستار حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی شدند.

 ۴۰ نماینده نیز  به روحانی و آملی‌لاریجانی برای آزادی بازداشت شدگان اعتراضات اخیر نامه نوشتند.

در پایان نیز اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

همچنین گزارش کامل ایسنا از سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

نظر شما