شناسهٔ خبر: 23598223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

ذوالقدر: حفاظت از حیثیت و جان عزیزان جان باخته در کشتی سانچی بر عهده دولت است

یک عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به حادثه نفتکش سانچی گفت: اقدام این دریادلان در راستای تحقق اصل ۴۳ قانون اساسی برای تامین استقلال اقتصادی جامعه بوده است لذا بر اساس اصل ۲۲ قانون اساسی، حفاظت از حیثیت و جان این عزیزان بر عهده دولت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیده فاطمه ذوالقدر امروز در صحن علنی مجلس در اخطاری استناد به قانون اساسی ضمن تسلیت به ملت ایران، عروج ملکوتی ۳۲ خدمه کشتی سانچی را تسلیت گفت و بیان کرد: به استناد اصل ۲۲ قانون اساسی،‌ حفاظت از حیثیت و جان این عزیزان بر عهده دولت است اما متاسفانه حادثه کشتی نفتکش در هاله‌ای از ابهامات قرار گرفته است و بستری برای تفرقه‌افکنی و کاهش اعتماد اجتماعی توسط شبکه‌های معاند در داخل کشور ایجاد کرده است. ضروری است با پیگیری‌های قانونی لازم ضمن احیای حقوق این جان باختگان،‌ شفافیت لازم در سطح جامعه ایجاد گردد.

وی در ادامه گفت:‌ بر اساس اصل ۱۰ قانون اساسی، خانواده واحده بنیادی جامعه اسلامی است. بر اساس اصل ۲۱ قانون اساسی حقوق زنان در تمام جهات باید تضمین شود. میزان اعتبار تخصیص یافته در بودجه ۹۷ برای زنان سرپرست خانوار متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه بسیار اندک است لذا خواستارم از طریق بودجه‌های نهادهای خاصی که حذف شده، بودجه لازم زنان سرپرست خانوار افزایش یافته و برای بیمه زنان سرپرست خانوار اقدام شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما