شناسهٔ خبر: 23598058 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا متن این تذکرات که اکبر رنجبرزاده قرائت کرد به شرح زیر است:

برزگر نماینده سلماس به وزیر اطلاعات و وزیر مسکن و شهرسازی: پیگیری موضوع زمین‌خواری در شهر سلماس با توجه به حساسیت افکار عمومی به این موضوع

سالک نماینده اصفهان به اتفاق 23 تن از نمایندگان به رییس‌جمهور: در شرایط کنونی رکود اقتصادی شما باید اقدام جدی برای رفع بیکاری، حل معضل آّب، رشد تولید ملی و فقرزدایی نمایید، شما باید از تحریم‌های جدید آمریکا و برجام جلوگیری نمایید، نه به نقد امامان معصوم مشغول باشید. شما گفتید همه باید انتقاد شوند و استثناء ندارد و تمام مسئولین قابل نقدند اما ما در کشور معصوم نداریم حالا اگر امام دوازدهم ظهور کرد آن وقت می‌شود نقد کرد. تقاضامندیم از حاشیه‌سازی و بازی با اعتقادات مردم متدین پرهیز شود. شما خوب می‌دانید اساس انقلاب اسلامی ما بر اساس اعتقادات اسلامی و عترت بنا شده است.

رحیمی نماینده تهران به اتفاق 46 تن از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: علت تعلل در نگهداری از خانه نیما یوشیج علیرغم ثبت آن در فهرست آثار ملی و توضیح اقدامات انجام شده در جهت جلوگیری از تخریب این آثار ملی.

جاسمی نماینده کرمانشاه به رییس‌جمهور: آقای روحانی متاسفم از عملکرد هلال‌احمر کشور در بخش‌های مختلف مدیریتی مخصوصا در بخش امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور، به وزیر نیرو: عدم توجه و نظارت بر عملکرد مدیران کشوری و منطقه‌ای و همچنین تعلل و تاخیر در عزل و نصب مدیران.

ابطحی نماینده خمینی‌شهر به اتفاق آقایان قاضی‌پور، محجوب، امیرآبادی، سالک و رنجبرزاده به رییس‌جمهور: اعمال سهل‌انگاری نسبت به تهیه و تصویب آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین برنامه ششم توسعه کشور و احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور و بودجه سال 1396.

سامری نماینده خرمشهر به وزیر نیرو: پاسخگویی سوء مدیریت مدیرکل توانیر خوزستان کیست، پاسخگویی عدم اجرای طرح سیفونی شهرستان خرمشهر کیست.

کاظم‌نسب نماینده اهواز به وزیر نیرو: بحران آبی بخش کشاورزی شهرستان باوی و برقراری حقابه کشاورزان.

شریف‌پور نماینده ماکو به وزیر ورزش و جوانان: سهم ورزش روستایی و عشایری از محل 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده کجاست.

حسن‌پور نماینده سیرجان به وزیر راه و شهرسازی: اعزام هیاتی به شهرستان‌های سیرجان و بردسیر جهت تعیین تکلیف راه‌های روستایی که به صورت پروژه‌های نیمه تمام رها شدند.

عبداللهی نماینده اهر به وزیر راه و شهرسازی: چرا بنیاد مسکن نتوانسته به موقع طرح‌های هادی روستایی را توسعه دهد و برای ساخت و ساز در روستاها مشکل ایجاد نموده است و مهاجرت روستاییان را فراهم نموده است.

نادری نماینده اورامانات و آقایان فلاحت‌پیشه و تجری به رییس‌جمهور: علل برخورد سلیقه‌ای با مصوبات دولت در استمهال دو ساله تسهیلات شهرستان‌های زلزله زده.

افضلی نماینده نهبدان به رییس‌جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر دادگستری: تضییع حق سپرده‌گذاران صندوق افضل توس استان خراسان جنوبی و شهرستان‌های محروم و مرزی نهبندان و سربیشه با وجود طراز مثبت اسناد شعبات مذکور، به وزیر نیرو: عدم تامین آب مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های تولیدی کوچک روستایی از جمله مرغداری‌ها در شهرستان‌های محروم و مرزی نهبدان و سربیشه.

احمدی نماینده زنجان به وزیر کشور: لزوم برخورد جدی با شهرداری‌ها در خصوص رفتارهای نامناسب با دست‌فروشان.

مرادی نماینده بندرعباس به وزیر نفت: به بهانه برندسازی جایگاه توزیع سوخت نام شهدای گرانقدر شهیدان عوض‌پور و گاج در بندرعباس را حذف نکنید، به وزیر جهاد کشاورزی: ابراز نارضایتی کشاورزان استان از عدم رسیدگی وزارتخانه به مشکلات کشاورزان استان هرمزگان.

پروانه مافی نماینده تهران و جلودارزاده،‌ حسینی، زرآبادی نمایندگان تهران و قزوین به وزیر اقتصاد و دارایی: لزوم هماهنگی و تسریع در اعمال استانداردهای IFRS در گزارش‌دهی و حسابرسی مالی توسط بانک مرکزی، سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان بازرسی.

شکری به وزیر راه و شهرسازی: با توجه به توزیع 40 هزار میلیارد تومان اعتبار موضوع تبصره 36 قانون بودجه 95 و اعتبارات عمرانی سال‌های 95 و 96 و اسناد خزانه و سایر اسناد اوراق برای اجرای پروژه‌های عمرانی در سال 95 و 96، چرا پروژه‌های عمرانی آن وزارتخانه در حوزه انتخابیه اینجانب تعطیل است.

فاطمه سعیدی به اتفاق هشت نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: رسیدگی عاجل به وضعیت مدارس ایرانی در خارج از کشور و تامین اعتبار لازم.

مصطفی ذوالقدر نماینده میناب به وزیر جهاد کشاورزی: ساماندهی به وضعیت احشام به ویژه شتر در جاده‌های میناب جاسم.

حسن‌پور نماینده سیرجان به وزیر کشور: اعزام هیاتی جهت رسیدگی و تعیین تکلیف فرودگاه سیرجان به عنوان مرز هوایی.

انتهای پیام

نظر شما