شناسهٔ خبر: 23597935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حفر هشت چاه در جنوب شرق تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران گفت : برای تامین آب شرب شهرهای تحت پوشش این شرکت هشت حلقه چاه آب آشامیدنی حفرشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، علیرضا کارگری در جمع خبرنگاران افزود: به منظور تولید آب شرب پایدار ، هشت حلقه چاه از ابتدای امسال  تا پایان آذر در شهرستان های ورامین،قرچک،پیشوا و پاکدشت حفرشد که  پس از تجهیز در مدار بهره برداری قرار گرفتند.

وی اظهار داشت:  در راستای  جبران افت منابع و نیاز روز افزون این مناطق، بهره برداری از این هشت حلقه چاه با گنجایش  175 لیتر در ثانیه اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران با بیان این مطلب که افزایش ظرفیت پدافندی آب از دیگر اهداف حفاری و تجهیز این چاه ها بود،خاطرنشان کرد: با توجه به شیوه حفاری و عمق مناسب این هشت حلقه چاه و نتایج بدست آمده از اجرای عملیات آزمایش پمپاژ ،توان تولید و دبی آب در همه شهرها متناسب با رشد جمعیت افزایش یافت.

وی در ادامه به بهره برداری از فاز نخست آب رسانی سد ماملو به شهرستان های پاکدشت و قرچک اشاره و تصریح کرد: هم اکنون فاز دوم این طرح برای  انتقال آب سد ماملو  به سایر  شهرهای جنوب شرق در دست اجرااست .

کارگری در پایان برداشت بی رویه منابع آب بویژه در حوزه کشاورزی را عامل بروز پدیده  فرونشست زمین در منطقه جنوب شرق استان تهران خواند و گفت :این زلزله خاموش سبب کج شدن جداره، پارگی و کاهش دبی چاهها می شود و سالانه این شرکت طرح هایی را برای حفاری چاه های جدید اجرا می کند.

بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در شهرستان های جنوب شرق تهران ساکن هستند.

 

نظر شما