شناسهٔ خبر: 23597902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جشنواره جوان سرباز با معرفی سربازان نمونه خراسان شمالی به کار خود پایان داد

R7719/P1494/S6,55/CT11

دهمین جشنواره جوان سرباز استان خراسان شمالی با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ جشنواره جوان سرباز٬ صبح امروز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با حضور جمعی از سربازان واحدهای نظامی مستقر در استان٬ فرماندهان ارشد نظامی٬ جمعی از مسئولان بخش‌های مختلف و مردم استان خراسان شمالی برگزار و سربازان نمونه واحدهای مختلف تجلیل شدند. 

حجت‌الاسلام ابولقاسم یعقوبی٬ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد٬ در این جشنواره اظهار داشت: سرباز نماد وطن دوستی و وفاداری است. پیامبر خدا (ص)می فرمایند٬ حب وطن از ایمان است. این یعنی ما در باور ایمانی‌مان وطنمان را دوست داریم و به پرچم‌مان را احترام می‌گذاریم و در رکاب مقام معظم رهبری تا پای جان آماده جان دادن هستیم.

وی افزود: بعد از انقلاب سرباز‌ در جایگاه والایی قرار گفت. سرباز‌یعنی حافظ ناموس و حریم‌کشور. سرباز کارش دیده‌بانی از مرزهای کشور است. لذا سربازی عبادت است. چند چشم است که در قیامت گریان‌نمی‌شود و یکی از آن‌ها کسانی هستند که در حفظ نظام اسلامی می‌کوشند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: ما به شما افتخار می‌کنیم. سربازی نام بزرگی‌است و در جمهوری اسلامی که رهبرمان عالمی پارسا و مجاهد است٬ افتخار چنین سربازی و خدمتی برای چنین کشوری به گردن شما افتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به سربازان گفت: سربازی یک‌دوره آموزش و ادب است. یک دوره آموزش مهارت‌های زندگی است. نظم و انضباط و هوشیاری وبصیرت باعث می‌شود که موفق در دنیا و‌ سربلند درآخرت باشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر(ع)٬ شبیه ترین شخص به پیامبر(ص) بوده است. ما باید خودمان را شبیه خوبان قرار بدهیم. بیایید آداب مان‌ و سخن گفتن مان  را شبیه آن‌ها کنیم.

به گزارش تسنیم٬ در پایان این مراسم٬ آقایان علی روشندل از ارتش جمهوری اسلامی٬ یاسر بهمنی از ارتش جمهوری اسلامی٬ امین قربانی از تیپ مردم پایه سپاه استان٬ امین عباس نژاد از ناحیه سپاه شیروان٬ غلام رضا مکرمی از گردان آموزشی شهید هاشمی٬ دکتر امین فیاض و محمد تقی احمدی از نیروی انتظامی٬ غلامحسین لطفی مقدم٬ محمد تقی منفرد٬ امین صمدی و علی خوردسان از مرزبانی٬ محمد خوش و غلامعلی قنبری از سازمان زندان‌ها٬ ابوالفضل رحیمی سرباز امریه٬ رضا یزدانی امریه و حسین درتومی سرباز امریه به‌عنوان سربازان برتر دهیمن جشنواره سرباز نمونه استان معرفی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما