شناسهٔ خبر: 23597093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

بهره مندی۴۱۲نفراز فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امدادازتسهیلات

یاسوج- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال جاری ۴۱۲ نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان از تسهیلات سربازی این نهاد بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نظری ظهر سه شنبه گفت: کمیته امداد به‌ منظور توانمندی خانواده‌های تحت حمایت، خدمات متفاوتی ارائه می‌دهد که یکی از اقدامات انجام شده ارائه تسهیلات سربازی به‌ منظور کمک به امرار معاش خانوارهای مددجویان تحت حمایت است.

نظری با بیان اینکه بر اساس توافقنامه بین کمیته امداد و سازمان نظام‌ وظیفه فرزندان مددجویی که از شرایط لازم برخوردار باشند می‌توانند از تسهیلات معافیت سربازی استفاده کنند، گفت: در این خصوص ۴۱۲ نفر از فرزندان مددجو در سال جاری از تسهیلات سربازی بهره‌مند شدند که ۱۲۷ نفر از خدمت سربازی معاف و ۲۸۵ نفر نیز به نزدیک‌ترین مکان خدمتی محل سکونت خود منتقل شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت، فراهم کردن فرصت اشتغال، کمک به ورود مددجویان نیازمند به بازار کار و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین اهداف ارائه تسهیلات سربازی است.

وی افزود: مهم‌ترین گروه‌های هدف کمیته امداد برای دریافت معافیت‌های سربازی، فرزندان پسر خانوارهای زنان سرپرست خانوار است که سرپرست مرد فوت کرده یا والدین از هم طلاق گرفته‌اند.  

نظری با اشاره به اینکه یکی از فرزندان پسر خانوارهای دارای سه دختر و بیشتر نیز مشمول معافیت سربازی می‌شوند، خاطرنشان کرد: پس از معافیت فرزند مددجو از خدمت سربازی، فرد می‌تواند برای ورود به بازار کار و کسب درآمد از تسهیلات حرفه‌آموزی و اشتغال کمیته امداد استفاده کند.

نظر شما