شناسهٔ خبر: 23596874 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمریکا عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان را از روسیه می‌گیرد

R1012128/P1012122/S7,80,85/CT10

تولید نفت آمریکا در طی چند روز آینده از مرز ۱۰ میلیون بشکه عبور خواهد کرد و به ارقامی خواهد رسید که حتی یک دهه قبل کمتر کسی تصورش را می کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تولید نفت شیل، تولید نفت آمریکا در طی چند روز آینده از مرز 10 میلیون بشکه عبور خواهد کرد و به ارقامی خواهد رسید که حتی یک دهه قبل کمتر کسی تصورش را می کرد.

البته احتمالا این رکورد جدید مدت زیادی پابرجا نخواهد ماند و بر اساس پیش بینی های دولت آمریکا میزان تولید نفت این کشور تا اواخر سال 2019 به 11 میلیون بشکه در روز خواهد رسید و با روسیه بر سر به دست آوردن عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان رقابت خواهد نمود.

تاثیرات اقتصادی و سیاسی رشد تولید نفت آمریکا قابل توجه است و ضمن کاهش واردات نفت این کشور به میزان یک پنجم در طی یک دهه، فرصت های شغلی با درامد بالایی را در مناطق روستایی ایجاد خواهد کرد و موجب کاهش هزینه های مصرف بنزین به میزان 37 درصد نسبت به رقم های بالای ثبت شده در سال 2008 خواهد شد.

به نظر می رسد که نگرانی ها از کمبود جدی انرژی که در دهه 1970 سراسر آمریکا را فرا گرفته بود، اکنون جای خود را به سیاست دولت ترامپ تحت عنوان «تسلط بر بازار جهانی انرژی» داده است.

جان انگلند، رئیس موسسه مشورتی دلویت در این باره گفت: «این اتفاق بدون شک تاثیرات مثبتی بر اقتصاد آمریکا، بر نیروی کار و حتی کاهش تولید آلاینده های کربنی ما خواهد داشت» زیرا گاز شیل در نیروگاه ها جایگزین زغال سنگ شده است.

در حال حاضر صادرات انرژی آمریکا با صادرات نفت خاورمیانه به بازار آسیا در حال رقابت است. بر اساس آمارهای موسسه سی ام ای، حجم معاملات روزانه نفت خام امریکا در طی دهه گذشته دو برابر شده و در سال 2017 به طور متوسط به بیش از 1.2 میلیون بشکه در روز رسیده است.

آمریکا در حال حاضر روزانه 1.7 میلیون بشکه نفت خام صادر می کند و امسال ظرفیت صدور روزانه 3.8 میلیارد فوت مکعب گاز را خواهد داشت.

انتهای پیام/73

نظر شما