شناسهٔ خبر: 23596422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره مندی سوادآموزان مراکز یادگیری از تسهیلات+فیلم

سوادآموزان مراکز یادگیری محلی کهگیلویه وبویراحمد از تسهیلات کارآفرینی برخوردار می‌شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، استاندار در بازدید از نخستین مرکز یادگیریبهره مندی سوادآموزان مراکز یادگیری محلی از تسهیلات کارآفرینی سوادآموزی سیار کشور در منطقه زیلایی بویراحمد گفت: مراکز یادگیری محلی که از سوی تشکل‌های مردم نهاد و به صورت غیردولتی فعالیت می‌کنند، در صورت ساماندهی تشکیلات حقوقی به آنان تسهیلات بانکی کارآفرینی پرداخت می‌شود.
دکتر علی محمد احمدی افزود:این مرکز ظرفیت بسیار ارزشمندی برای کارآفرینی وتوسعه صنایع دستی روستایی در کنار مهارت آموزی زندگی فراهم کرده است.
وی ادامه داد: راه اندازی این مرکز در پی مصوبه دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری است که با اقدام خوب و سریع آموزش وپرورش در حوزه سوادآموزی انجام شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: شناسایی کامل بی سوادان جامعه هدف سوادآموزی از اولویت‌هایی است که باید با هدایت و فعالیت این مرکز در زیلایی انجام شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان هم گفت: این مرکز با حضور معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور و در جهت سرعت بخشیدن به اجرای مصوبات دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرد.
هادی زارع پور افزود: در این مرکز ۵۰ درصد آموزش مهارت‌های اجتماعی، ۳۰ درصد آموزش مهارت‌های زندگی و ۲۰ درصد آموزش حقوق شهروندی در دوره ۲۰۰ ساعت برای سوادآموزان ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی جمعیتی، این مرکز با موافقت سازمان نهضت سوادآموزی کشور به صورت سیار فعالیت می‌کند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: اهالی ۴۳ روستای منطقه زیلایی می‌توانند از آموزش‌های این مرکز به صورت رایگان استفاده کنند.
سیدحمداله خواهش نیک افزود: هم اکنون ۷ مرکز یادگیری محلی در کهگیلویه وبویراحمد فعالند.
رئیس آموزش وپرورش عشایر استان نیز گفت: این مرکز ظرفیت آموزش بیش از ۴۰ نوع مهارت شامل مهارت‌های زندگی، اجتماعی، کارآفرینی و سبک زندگی را دارا است.
اسماعیل رضایی نیک افزود: تاکنون ۴۵ بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال در این منطقه شناسایی و زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند.
نماینده مؤسسه مکتب القرآن و مسئول این مرکز هم گفت: برای آموزش برخی مهارت‌ها از اهالی روستا‌ها نیازسنجی و براساس فراوانی نیاز، مربیان اقدام به آموزش خواهند کرد.
سیدعلی محمد دانشی افزود: با برنامه ریزی انجام شده محصولات تولیدی صنایع دستی این مرکز به صورت تضمینی خریداری می‌شوند.
در این بازدید سوادآموزان برخی از صنایع دستی خود را به نمایش گذاشتند.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1797343" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1994226/1797343?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما