شناسهٔ خبر: 23596012 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پنجمين سناتور دمکرات اعلام کرد سخنراني سالانه ترامپ را تحريم مي کند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ نشريه هيل نوشت: پنجمين نماينده دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا نيز اعلام کرد سخنراني سالانه ترامپ را درباره وضعيت کشور تحريم مي کند.
نشريه کنگره آمريکا در پايگاه اينترنتي خود نوشت: پراميلا جاي اوپال (نماينده دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا از ايالت واشنگتن) روز دوشنبه با پيوستن به گروهي از نمايندگان دمکرات اعلام کرد قصد دارد سخنراني سالانه دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا را درباره وضعيت کشور که قرار است وي در اواخر اين ماه در کنگره ايراد کند، تحريم کند.
او در يک پيام تصويري که در رسانه هاي اجتماعي منتشر کرده است، گفت: «من از همين جا در روز بزرگداشت مارتين لوترکينگ جونيور مي گويم در سخنراني «وضعيت کشور» شرکت نخواهم کرد.»
جاي اوپال افزود: «من فکر مي کنم اين مسئله کاملا غيرقابل قبول است که شاهد باشيم کاخ سفيد نژاد پرستي و نفرت را از خود بروز مي دهد و رئيس جمهور به شعله اختلافات در سراسر کشور ما دامن مي زند.»

وي همچنين به اظهارت بحث برانگيز اخير ترامپ که چندين کشور را از جمله کشورهاي آفريقايي، هائيتي و السالوادور را «کثافت خانه» توصيف کرد اشاره کرد و از وي به علت تحقير کشورها با استفاده از کلمات شرم آور انتقاد کرد.
جاي اوپال در تحريم سخنراني سالانه ترامپ به چهار نماينده دموکرات ديگر يعني جان لوئيس، فردريکا ويلسون، ايرل بلومنور و ماکسين واترز پيوست.
برخي از نمايندگان دموکرات نيز اعلام کرده اند اعتراض خود را به سخنراني رئيس جمهور به شيوه هاي ديگر نشان خواهند داد.
نانسي پلوسي، رهبر اقليت مجلس نمايندگان و ديگر زنان دموکرات مي گويند تصميم دارند در همبستگي با قربانيان آزار و اذيت جنسي لباس سياه بپوشند.

نظر شما