شناسهٔ خبر: 23594529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اظهارات مردم کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز اجرای برجام؛

بدعهدی آمریکا و تدام تحریم ها یعنی نقض صریح برجام/ تحریم های همه جانبه و موضع ضعیف دولت + تصاویر

برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام به عنوان مهمترین فرآیند در دولت یازدهم و دوازدهم می باشد که از همان روزهای ابتدایی این دولت بحث اجرایی شدن آن همواره مورد نظر دولتمردان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، اجرای برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام مهمترین اقدامی بود که تمام رسانه های جهان اخبار لحظه به لحظه آن را به صورت آنی رصد و منتشر می کردند به طوری که چشم جهانیان به روند اجرای برجام از سوی همه کشورهای عضو بود که امروز بیش از دو سال از اجرای آن قرار بود تحریم های ظالمانه و یک جانبه غرب برداشته شود ولی در همین دوسال شاهد تمدید تحریم های 10ساله سایر تحریم ها از سوی امریکا بودیم که نشان از نقض برجام است.

جالب است که هفته گذشته نیز در ادامه بدعهدی امریکایی ها چندین شرکت جدید نیز به لیست تحریم ها اضافه شدند و این در حالی است که وزیر امورخارجه ایران در حال رایزنی با کشورهای 1+5 است و مواضع این کشورها ها نیز در راستای تحقق مطالبات امریکایی ها است به جز یکی دو کشور.

از این رو در آستانه سالروز اجرای توافق نامه‌ی برجام جمعی از شهروندان لنده ای از بدعهدی امریکایی ها و اعمال تحریم های جدید از سوی امریکا گفتند و خواستار واکنش قاطع مسئولان در برابر این همه نقض عهد و پشت پا زدن به برجام از سوی امریکایی ها شدند.

 

 

صفا اسکندری یکی از شهروندان لنده ای،گفت: برجام یکی از اقدام های خوب در جهت ارجای سیاست های کلی نظام بود ولی در این توافق نامه بین المللی شاهد نقض عهد امریکایی ها و اعمال تخریم های جدید هستیم که عینناً نقض برجام است.

وی افزود: در چند ماه گذشته همه ملت ایران شاهد افزایش تحریم ها و تهدیدات توخالی از سوی امریکایی ها و هم پیمان شدن برخی از کشورها در مسئله برجام هستیم.

این شهروند لنده ای تصریح کرد: متاسفانه امریکایی ها و کشورهای مستعمره آن به بهانه های واهی به دنبال تحریم های مختلف بر علیه ایران هستند که بیشتر داروهای بیماران قلبی و سرطانی نیز شامل این تحریم ها است.

وی تاکیدکرد: تمام کسانی که در اغتشاشات چندهفته گذشته نقش داشتند لازم است خوب بدانند که اگر خطری این کشور را تهدید کند اولین کسانی که متضرر خواهند شد خود همین افراد هستند.

 

 

حسینی یکی دیگر از دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی اظهارکرد: اصولاٌ در جوامع مالی و مدیریت های متریال در جهان کلیه معاملات براساسی یکسری داد و ستدها است که طرفین را ملزم به اجرای تعهدات می کند.

وی تاکیدکرد: در مسئله برجام علی رغم حسن نیت دولتمردان به برجام و پایبندی راسخ دولتمردان به بقاء برجام شاهد عدم پایبندی امریکایی و نقض صریح برجام در برهه های مختلف با استفاده از ابزاری برهم زن برجام به نام اعمال تحریم ها هستیم.

این کارشناس مدیریت بازرگانی تصریح کرد: اگر سیاست های ما در حوزه برجام براساس نام آن یعنی برنامه جامع اقدام مشترک است باید پله پله و همسو با اجرای تعهدات پیش می رفت امروز شاهد ناکامی در پذیرش برجام نبودیم.

وی خاطر نشان کرد: اظهارات مسئولان در خصوص بازی برد برد متاسفانه هیچ گونه نتیجه ملموسی در بر نداشته است و آن چه که از دل این برنامه زائیده شده تنها افزایش تحریم های ظالمانه است.

حسینی تاکیدکرد: صحت این ادعا را می توان در صحبت های تیم مذاکره کننده و کشف جاسوس های آن در مسئله برجام مشاهده کرد.

 

 

مهرزاد اسکندری  یکی دیگر از شهروندان لنده ای، ضمن تاکید برعدم پابندی امریکا به تعهدات خود گفت: بیش از 37 سال است که  امریکایی ها با اعمال تحریم ها مختلف همواره به دنبال تضعیف نظام هستند.

وی افزود: این روند به گونه است که همه مسائل بین المللی به خصوص مسئله برجام به عینه قابل لمس می باشد.

 

 

محمدی از دانشجویان رشته علوم سیاسی، با اشاره به تحریم های روز افزون امریکایی ها بعد از پذیرش برجام گفت: برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام یک توافق نامه بین المللی است که هرکشوری عملاض آن را نقض کند در منظر جهان به عنوان ناقض برجام باید معرفی شود.

وی افزود: اگر به روند اجرایی مسئله برجام نگاهی مثبت داشته باشیم بحث تعامل و ارتباط با جهان قابل پذیرش است ولی طرح برخی تعهدات برای اجرایی کردن آن باعث عمق بخشی به این مسئله خواهد شد که همه کشورها به صورت برابر باید در پذیرش آن پایبند باشند.

این دانشجوی کارشناسی مسائل سیاسی گفت: نقض برجام با اعمال سیاست های دوگانه همراه با اعمال تحریم ها و عدم پایبندی به این توافق نامه بین المللی عملاً نقض برجام است و سایر کشورها باید منافع کشورایران را در این مسئله باید تامین کنند نه اینکه خود عاملی برای لغزش پایه های لرزان برجام باشند.

 

 

لازم به توضیح است که مقام معظم رهبری همواره به بدعهدی امریکا نسبت به برجام تاکید داشتند و نسبت به آن خوشبین نبودند که نمونه های از آینده نگری ایشان را می تواند بعد از پذیرش برجام و نقض مکرر آن توسط امریکا با اعمال تحریم های پی درپی می توان مشاهده کرد. 

 انتهای پیام/

 

نظر شما