شناسهٔ خبر: 23592888 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس مجلس الجزایر:

مساله فلسطین مساله جوهره جهان اسلام است/شهرک سازیها متوقف شود

خبرگزاری شبستان: رئیس مجلس الجزایر با بیان اینکه مساله فلسطین مساله جوهره جهان اسلام است گفت: ما مخالفت هرگونه شهرکسازی در سرزمین اشغالی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سعید بوحجه رئیس مجلس الجزایر در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی که صبح امروز و با حضور رئیس جمهور در هتل اسپیناس تهران آغاز شد، گفت: ما امروز در حالی جمع شده ایم که با چالشهای زیادی مواجه هستیم و تهدیدهای بسیاری کشورهایمان را در معرض خطر قرار داده اند.

 

وی با اشاره به اقدام ایالات متحده امریکا در تغییر پایتختی قدس رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ما می بینیم انها هر روز چالشهای جدیدی را عنوان می کنند می خواهند صلح و صفا از کشور فلسطین برچیده شود و دیدیم چگونه سازمان ملل و شورای امنیت در برابر این تصمیم ترامپ که مغایر با حقوق حقه مردم فلسطین بود موضع گیری کردند.

 

سعید بوحجه بیان کرد: ما در این کنفرانس از امریکا می خواهیم از تصمیم خود دست بردارد و عقب نشینی کند.

 

وی با اشاره به عنوان این کنفرانس که در رابطه با مساله فلسطین است، گفت: بحث فلسطین مساله جوهره جهان اسلام لذا ما باید به چالشهای فرارو در این مساله مقابله کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید شهرک سازی در سرزمین های اشغالی متوقف شود، گفت: ما باید به برادران فلسطین مان در جهت آشتی ملی کمک و یاری برسانیم و در این زمینه کشور الجزایر همواره همراه مردم فلسطین بوده است و خواهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه الجزایر در گفتگوی مسالمت آمیز و عدم مداخله در امور داخلی کشورها پایبند است، تصریح کرد: کشور الجزایر از همه مصوبات پارلمان های جهانی که حامی حقوق حقه فلسطین هستند دفاع می کند.

 

رئیس مجلس الجزایر با بیان اینکه ما باید با اتحاد و همدلی به چالشهایی که پیش روی جهان اسلام است مقابله کنیم، گفت:‌ ما باید با اتحاد و همدلی مانع از هر نوع دخالت خارجی در کشورمان شویم.

 

نظر شما