شناسهٔ خبر: 23592568 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

آیا اپل باعث کاهش سرعت آیپد‌های قدیمی هم شده است؟‌ + عکس

شکایات و نگرانی‌های کاربران در مورد کاهش عملکرد و سرعت آیفون‌های قدیمی، باعث شده است بسیاری در مورد سرعت و عملکرد آیپدهای قدیمی هم نگران شوند. داغ شدن گوشی مسئله‌ای است که اغلب شما با آن مواجه شده‌اید در این حالت شاید فعالیت برخی نرم‌افزارها موقتا قطع شوند. در این گونه مواقع باید ضمن حفظ خونسردی، بهترین راهکار را انتخاب کنید. یک شرکت فرانسوی که در زمینه تولید دارو فعالیت دارد اخیرا از برنامه خود برای آزمایش یک روش درمانی تازه روی افرادی خبر داده که به صورت مادرزادی نابینا هستند. در این آزمایش قرار است که ژن های نوریاب خزه دریایی به داخل چشم بیماران تزریق گردد تا به آنها کمک نماید قوه بینایی خود را به دست بیاورند. بر اساس اعلام معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا، سومین مرحله اجرای طرح رجیستری گوشی های موبایل از هفته آینده با عنوان انتقال مالکیت و برای گوشی‌های دست دوم آغاز می‌شود. آیا تا حالا به این فکر افتاده اید که برای خودتان یک کارت ویزیت مجازی بسازید؟ یک کارت منحصر به فرد که افراد از سراسر دنیا بتوانند از طریق آن به تمام راه های ارتباطی شما دسترسی داشته باشند؟ بزرگترین برج تصفیه‌ی هوا برای بهبود وضعیت هوای ایالت شاآنشی واقع در شمال چین ساخته شد. این برج که ۱۰۰ متر ارتفاع دارد، قرار است هوای یک محدوده‌ی ۱۰ کیلومتری را پالایش کند و توانایی تصفیه‌ی ۱۰ میلیون متر مکعب هوا را دارد. تولید کننده نیمه رسانای تایوان که به اختصار TSMC خوانده می شود یکی از صدها شرکتی است که به واسطه همکاری اش با اپل و تولید قطعه برای آن رشد خوبی را در ده سال گذشته تجربه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از زومیت، بعد از انتشار اخباری مبنی بر کند شدن عملکرد آیفون‌های قدیمی‌ اپل، این سؤال مطرح می‌شود که آیا مورد مشابه در تبلت‌های این شرکت نیز قابل مشاهده است؟

اپل دلیل کاهش عمدی بازدهی سخت‌افزاری آیفون‌های قدیمی‌تر را نبود توانایی کافی در باتری‌های قدیمی جهت تأمین انرژی پردازشی مورد نیاز عنوان کرد؛ البته این پاسخ برای بسیاری غیر قابل قبول بود و منجر به ثبت شکایات زیادی از اپل شد.

فرایند مدیریت انرژی یکی از پیچیدگی‌های ساخت ابزارهای الکترونیکی محسوب می‌شود. حفظ تعادل بین قدرت پردازشی و میزان انرژی مصرفی، یکی از مواردی است که با افزایش عمر باتری ابزارهای الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند پیچیده‌تر می‌شود. با افزایش عمر، باتری دیگر قادر نیست مانند روز اول، جریان الکتریکی لازم را به واحدهای پردازشی برساند. این مورد در آیفون‌های قدیمی‌تر موجب خاموش شدن ناگهانی دستگاه می‌شد. کوپرتینویی‌ها در حدود یک سال گذشته با ارائه به‌روزرسانی 10.2.1 iOS اقدام به رفع این مشکل کردند.

اپل با ارائه روشی برای مدیریت پویای حداکثر کارایی لحظه‌ای آیفون‌، مانع از خاموش شدن ناگهانی آن‌ شد. این ویژگی برای مدل‌های آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۶ اس، آیفون ۶ اس پلاس و آیفون SE اعمال شده است. با توجه به افزایش عمر باتری آیفون ۷، اخیرا در نسخه بتا به‌روزرسانی 11.2 iOS، این ویژگی در آیفون ۷ و ۷ پلاس نیز اعمال شده است و انتظار می‌رود با افزایش عمر باتری آیفون ۸ و ۸ پلاس و آیفون ۱۰، در این گوشی‌ها نیز دیده شود.

این موضوع بازتاب‌های گسترده‌ای داشته و اپل را به ارائه توضیحات و عذرخواهی از کاربران واداشته است. در توضیحات اولیه نامی از آیپد برده نشد، در نتیجه بسیاری همچنان معتقد بودند که ویژگی مدیریت انرژی برای آیپدهای قدیمی نیز اعمال شده است. اما پس از گذشت مدتی اپل در توضیحاتی تکمیلی اظهار کرد که این ویژگی منحصر به آیفون‌های قدیمی است و در هیچکدام از محصولات دیگر اپل استفاده نمی‌شود.

برای درک دلیل این موضوع نگاهی به سال ۲۰۱۴ و محصولات اپل می‌اندازیم. در این سال آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس عرضه شدند که هر کدام به ترتیب دارای ظرفیت باتری معادل ۱۸۱۰ میلی‌آمپر ساعت (۶.۹ وات‌ساعت) و ۲۹۱۵ میلی‌آمپر ساعت (۱۱.۱ وات‌ساعت) هستند. در حدود یک ماه بعد از عرضه آیفون ۶، آیپد ایر ۲ با ظرفیت باتری ۷۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت (۲۷.۶۲ وات‌ساعت) عرضه شد.

اگرچه نمی‌توان آیپد ایر ۲ را به‌طور کامل در برابر نقص خاموش شدن ناگهانی ایمن دانست؛ اما ظرفیت چهار برابری باتری آن نسبت به آیفون‌های سال ۲۰۱۴ باعث می‌شود عملکرد این تبلت در هنگام بار پردازشی بالا، به‌مراتب بهتر از آیفون باشد. همچنین به علت نوع استفاده آیپد در مقایسه با آیفون و تعداد دفعات شارژ کمتر، باتری این تبلت در مقایسه با آیفون از عمر مفید طولانی‌تری برخوردار است. در نتیجه ویژگی مدیریت انرژی اپل که باعث کاهش کارایی آیفون می‌شود، هنوز روی آیپد‌ها اعمال نشده است.

در آینده با عرضه به‌روزرسانی‌های اپل و ویژگی‌های جدیدی که تغییر تدریجی عملکرد باتری را با افزایش عمر آن به نمایش می‌گذارند، کاربران قادر خواهند بود به شکل شفاف‌تری تأثیر افزایش عمر باتری بر عملکرد و کارایی دستگاه را مشاهده کنند. این ویژگی‌ها احتمالا در بخش Settings>Battery سیستم‌عامل آی‌او‌اس قابل رؤیت خواهند بود.

نظر شما