شناسهٔ خبر: 23592022 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ده اقدام اسرائیل برای تشدید محاصره فلسطینی ها

اسرائيل در سال 2017 ده اقدام به عمل آورد تا محدوديت هاي اعمال شده را در زمينه رفت و آمدهاي فلسطيني ها به نوار غزه و بالعکس تشديد کند

صاحب‌خبر -

ده اقدام اسرائیل برای تشدید محاصره فلسطینی ها

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ رژيم صهيونيستي در سال 2017 ميلادي اقدامات جديدي براي تشديد محاصره فلسطينيان در غزه انجام داد.
به گزارش پايگاه اينترنتي«مرکز اطلاع رساني فلسطين (پالينفو) جمعيت حقوق بشر «چيشاه- مسلک» فعال در سرزمينهاي اشغالي 1948ميلادی اعلام کرد اسرائيل طي سال 2017 ده اقدام به عمل آورد تا محدوديتهاي اعمال شده در زمينه رفت و آمدهاي فلسطيني ها به نوار غزه و بالعکس را تشديد کند.
اين جمعيت روز گذشته در گزارشي اعلام کرد محدويتهاي اعمال شده در سال 2017 علاوه بر محدويتهايي بود که از سالها قبل عليه نوار غزه اعمال مي شود که اين تصميمات بدون توجيه و بدون اطلاع قبلي اتخاذ شده است.
براساس اين گزارش ميانگين خروج اشخاص از نوار غزه طي سال 2017 به پنج هزار و نهصد و شصت و سه مورد رسيد که در مقايسه با سال 2016 پنجاه و يک درصد و در مقايسه با سال 2015 ، شصت درصد کاهش داشته است.
از جمله اين محدوديتها که اسرائيل اعمال کرده است طولاني شدن مدت زمان صدور مجوزهاي خروج براي درمان در کرانه باختري يا خارج از آن با عبور از پل النبي است.

در برخي مواقع مدت زمان صدور مجوز به هفتاد روز مي رسد و اين در حالي است که دهها هزار درخواست بدون پاسخ مي ماند.
در ادامه اين گزارش آمده است اسرائيل اشغالگر به فلسطيني ها اجازه نمي دهد هنگام خروج از گذرگاه بيت حانون غذا يا لوازم شخصي و همچنين تجهيزات الکترونيکي با خود داشته باشند و فقط به آنها اجازه مي دهد تلفن هاي همراه را با خود حمل کنند.

همچنين امکان خروج از نوار غزه براي اقامه نماز در مسجد الاقصي در روزهاي جمعه را لغو
کرد در حاليکه پيش از اين ها هر هفته به دويست نفر اجازه خروج براي اقامه نماز را مي داد.
اين گزارش مي افزايد گروههايي که بيشترين زيانها را به سبب محدوديتهاي خروج متحمل شدند تجار هستند که اين امر خسارات سنگيني براي اقتصاد نوار غزه در پي داشته است.

نظر شما