شناسهٔ خبر: 23591630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ضرورت توسعه موقوفات در حوزه ساخت مسجد و حسینیه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تعداد موقوفات استان را ۲۷۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: لازم است تا در زمینه گسترش موقوفات ساخت مسجد و حسینیه هم فرهنگ سازی شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان اظهار کرد: در استان زنجان 2700 موقوفه وجود دارد که بیشتر این موقوفات در زمینه عزاداری امام حسین(علیه السلام) است.

 

وی با وجود اینکه موقوفاتی هم در زمینه ساخت مسجد و حسینیه وجود دارد، گفت: لازم است تا در این زمینه فرهنگ سازی انجام شود تا تمایل برای وقف در این حوزه هم افزایش پیدا کند.

 

این مقام مسوول به اقدامات اوقاف و امور خیریه استان زنجان در خصوص توسعه و ترویج سنت وقف در استان اشاره کرد و گفت: به همین منظور نمایشگاه هایی در این حوزه دایر می شود که دستاوردهای وقف برای مردم تشریح می شود.

 

حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به اینکه موقوفات زمینه حل مشکلات بسیاری را فراهم می کند؛ ادامه داد: در خصوص پزشکی هم موقوفاتی داریم که برای حل مشکلات درمانی وقف شده اند.

 

وی با یادآوری اینکه بیشترین موقوفات مربوط به روضه خوانی امام حسین(علیه السلام) است، افزود: به منظور گسترش سنت حسنه وقف رایزنی هایی با دستگاه های مختلف استان انجام و در این زمینه تفاهم نامه هایی هم منعقد شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: در راستای توسعه و ترویج وقف در حوزه علم و فناوری هم تفاهم نامه ای با بنیاد نخبگان منعقد شده است و این مجموعه آمادگی خود برای حمایت از طرح های پژوهشی و پایان نامه هایی با این عناوین را اعلام کرده است.

 

 

نظر شما